۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۲۲

یک کارشناس سوئیسی بررسی کرد؛

آیا نخست وزیر انگلیس تمایلی به ماندن در اتحادیه اروپا دارد؟

آیا نخست وزیر انگلیس تمایلی به ماندن در اتحادیه اروپا دارد؟

یک کارشناس سوئیسی با اشاره به موضع ضد اروپایی هم حزبی های کامرون و فشارهای آنها بر نخست وزیر دراین راستا تصریح کرد که در چنین شرایطی کامرون با زمان بازی می کند تا خود را از زیر بار این فشارها آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "پیتر نونن ماخر" از خبرنگاران و کارشناسان مسائل انگلیس روزنامه سوئیسی "تاگس انسایگر" در گفتگو با این روزنامه در پاسخ به این پرسش که شما شرایط فعلی در انگلیس را چگونه ارزیابی می کنید گفت: محافظه کاران انگلیسی می دانند که برگزاری سریع و زودهنگام یک همه پرسی درباره خروج از اتحادیه اروپا با توجه به موضع طرفدارانه لیبرال دموکراتها از اروپا به ندرت امکانپذیر است. کامرون می گوید که وی تا پایان سال 2017 یک همه پرسی را در این باره برگزار خواهد کرد اگر در انتخابات پیروز شود.

وی در ادامه موفقیت انتخاباتی حزب ضد اروپایی "بریتانیای مستقل" در انتخابات محلی اخیر در این کشور را انعکاسی از جو ضد اروپایی حاکم بر این کشور دانسته و اظهار داشت: حالا مخالفان محافظه کار اتحادیه اروپا بهانه ای پیدا کرده اند تا موقعیت کامرون را ناامن کرده و مخالفان را تحت فشار قرار دهند. آنها سعی می کنند با اظهارات ضد اروپایی خود توجه انتخاب کنندگان انگلیسی را به سوی خود جلب کنند.

این کارشناس سوئیسی در ادامه خاطر نشان کرد: ناآرامی ها در کابینه کامرون برای وی مسائل جدیدی را ایجاد کرده و او را تحت فشارهای بسیاری قرار داده است. کامرون در چنین شرایطی با زمان بازی می کند و تلاش می کند تا خود را از زیر بار این فشار سنگین رهایی بخشد. اعتقاد ندارم که وی موفق خواهد شد.

"نونن ماخر" در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که کامرون کدام گزینه ها را در چنین شرایطی انتخاب خواهد کرد گفت: وی سعی خواهد کرد که گزینه هایش را باز نگه دارد. البته کامرون وعده داده است که همه پرسی را در برنامه های انتخاباتی حزبش برای سال 2015 بپذیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که موضع ضد یورو در انگلیس به چه چیز برمی گردد گفت: با توجه به بحران در منطقه یورو همواره انگلیسی های بیشتری خروج از اتحادیه اروپا را درخواست می کنند. در ضمن در دهه های اخیر هیچ یک از احزاب انگلیس حمایت قاطعی از اروپا نداشته است و همین امر سبب شده که مشکوکان به یورو همه تقصیرها را به گردن اتحادیه اروپا انداخته و خواهان خروج از آن شوند.

این کارشناس سوئیسی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت که آمریکاییها آشکارا مخالف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند. کامرون هم در واشنگتن برای بستن یک قرارداد تجارت آزاد بین آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش می کند. این مشخص می کند که کامرون در اصل می خواهد در اتحادیه اروپا باقی بماند؛ چرا که یک قرارداد تجارت آزاد با آمریکا مزایای قابل توجهی برای لندن دارد.

وی در پایان گفت: مسئله کامرون این است که هم حزبی هایش در انگلیس به وی خیانت کرده و از پشت به او خنجر می زنند در حالی که وی در آمریکا برای اتحادیه اروپا تبلیغ می کند.

کد خبر 2055943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha