۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

سان گزارش داد

سه گانه کامرون حزب محافظه کار را نابود می کند

سه گانه کامرون حزب محافظه کار را نابود می کند

اندیشکده ای در انگلیس به نخست وزیر این کشور هشدار داد که مواردی چون رویکرد وی در قبال اتحادیه اروپا، همجنس گرایان و اقدام برخی از نزدیکان وی در ابله خواندن نمایندگان معترض موجب نابودی حزب محافظه کار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سان، اظهارت "لرد فدلمن" از افراد صاحب نام حزب محافظه کاذ در مورد ابله نامیدن نمایندگانی که با سیاست های "دیوید کامرون" مخالف هستند درددسرساز شد.

علاوه بر این تصمیم کامرون برای به رای گذاشتن طرح برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا قبل از سال 2017 میلادی و هم چنین طرح حمایت از همنجس گرایان نیز موجب شده اند تا انتقادات از نخست وزیر انگلیس افزایش بیابد.

در همین رابطه اندیشکده "بوو گروپ" اعلام کرد : حزب محافظه کار با توجه به مواردی چون ازدواج همجنس گرایان، جدایی از اتحادیه اروپا و اظهارات لرد فدلمن در سراشیبی قرار گرفته است.

موضوع جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا مدت هاست که از سوی حزب محافظه کار مطرح می شود پیشتر قرار بود تا در سال 2017 میلادی با برگزاری همه پرسی مردم انگلیس درباره وضعیت آتی کشور خود در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند اما در هفته های اخیر تعدادی از نمایندگان این حزب خواستار آن شده اند تا این همه پرسی پیش از سال 2015 میلای یعنی قبل از انتخابات عمومی برگزار شود.

دلیل این اقدام آن است که با توجه به افزایش احساسات ضد یورو در انگلیس و با توجه به آنکه در انتخابات اخیر محلی حزب ضد یوروی "بریتانای مستقل" توانست با اتخاذ رویکرد ضد اتحدیه اروپا آرای خوبی بدست بیاورد، مقامات حزب محافظه کار بر آن شدند تا بار دیگر با دامن زدن به بحث جدایی از اتحادیه اروپا موقعیت حزب خود را در میان مردم بهبود بخشیده و از این مسئله برای پیروزی در انتخابات استفاده کنند.

اما جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا مشکلات دیگری را برای لندن به ارمغان خواهد آورد برای مثال روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی به نقل از شرکت های بزرگ انگلیس عنوان داشته که باقی ماندن در اتحادیه اروپا بیش از 90 میلیارد پوند برای لندن در هر سال سود به دنبال خواهد داشت.

 

کد خبر 2058759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha