۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۵۹

در همایش بزرگداشت فردوسی مطرح شد:

سرودن شاهنامه خدمتی جاودانه به ایرانیان/ بزرگداشت شاعران را جدی بگیریم

سرودن شاهنامه خدمتی جاودانه به ایرانیان/ بزرگداشت شاعران را جدی بگیریم

مشهد – خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: شاهنامه خدمتی جاودانه به ایرانیان است و این کتاب نه تنها شاهکار این شاعر بلکه شاهکار مهمی در جهان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگارمهر، سعید سرابی بعد از ظهر چهارشنبه در افتتاحیه همایش سراسری بزرگداشت فردوسی در مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) مشهد اظهار کرد: فردوسی و دیگر شعرای ایران از مفاخر و ذخایر ملت ایران به شمار می‌روند و تمام جهان ایران اسلامی را با نام بزرگ ‌مردان و اسطوره‌هایش می‌شناسد.

وی بیان کرد: فردوسی با سرودن شاهنامه خدمتی جاودانه به ایرانیان کرد و این کتاب نه تنها شاهکار این شاعر بلکه شاهکار مهمی در جهان به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با تلاش‌های فردوسی ارزش‌های فرهنگی و آداب و سنن و میراث فرهنگی ایرانیان و معیارهای اخلاقی و حماسی در قالب شاهنامه به خوبی جمع‌آوری شده، یادآور شدد: هر ساله باید تجلیل از جایگاه و شخصیت این شاعر باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

بزرگداشت شاعران را جدی بگیریم

همچنین شهردار مشهد در حاشیه این مراسم گفت: فردوسی در ارتقای اندیشه فارسی‌زبانان تاثیر بسزایی داشته است.

محمد پژمان بیان کرد: سرزمین ایران با همت بلند شاعرانی همچون فردوسی اعتلای خوبی در زمینه ادب پارسی داشته است.

وی گفت: فردوسی از ظرافت شعر پارسی در جهت تاثیرگذاری بر روح و روان استفاده کرده و از ظرفیت بالایی در این زمینه برخوردار است.

وی تصریح کرد: این مفاخر، ادبیات و زبان فارسی را حفظ کردند و برای روحیه دادن به مردم و ارتقای اندیشه مردم تلاش بسیاری داشتند و ما باید بزرگداشت این شاعران را جدی بگیریم.

گفتنی است، در حاشیه همایش شاهنامه و پژوهش‌های آیینی از سه کتاب، فرهنگ لغت جامع زبان فارسی و دانشنامه فرهنگ مردم ایران و اسناد تصویری کلات نادری و سرخس رونمایی شد

کد خبر 2056034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha