۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۴۱

آیت الله حسینی بوشهری:

عزت کشور مرهون تلاش علمای دین/ آیت‌الله آدینه‌وند خدمات فرهنگی عظیمی داشته است

عزت کشور مرهون تلاش علمای دین/ آیت‌الله آدینه‌وند خدمات فرهنگی عظیمی داشته است

کوهدشت - خبرگزاری مهر: مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت و تکریم علمای دین باعث می‌شود این علمای دینی هرچه بیشتر به نسل جوان جامعه معرفی شوند،افزود: امروز اگر کشور ما عزت و افتخار دارد این امر مرهون تلاش‌های علمای دین است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر پنج‌شنبه در کنگره ادیب اعظم در کوهدشت، گفت: علمای دین ما هم جهاد سیاسی و هم جهاد تبلیغی و هم جهاد علمی داشتند و در همه عرصه‌ها ورود پیدا کرده‌اند به طوریکه آمار شهدای روحانی گواه بر این است.

وی افزود: سیره بزرگان ما بر این بوده است که برای علمای دین احترام خاصی قائل بوده‌اند چرا که علمای دین مرزبان مرزهای اعتقادات و باورها هستند، اگر اعتقادات و باورها از یک کشور گرفته شود آن کشور دیگر ارزش و هویتی ندارد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت و تکریم علمای دین باعث می‌شود این علمای دینی هرچه بیشتر به نسل جوان جامعه معرفی شوند چرا که امروز اگر کشور ما عزت و افتخار دارد این مرهون تلاش‌های علمای دین است.

وی گفت: عالمان دین هستند که مجاهد و بسیجی تربیت می‌کنند تا آنها مرزبان مرزهای جغرافیایی کشور باشند، اگر علمای دینی به این رسالت خود توجه نکنند آن موقع اعتقاد و باوری برای مردم نمی ماند که دفاع از مرزهای جغرافیایی را تکلیف و وظیفه خود بدانند، این عالمان دینی هستند که این اعتقادات و باورهای دینی و ارزشمند را به نسل جوان و نوجوان القاء می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه به بیان ویژگی‌های بارز شخصیتی آیت‌الله آدینه‌وند پرداخت و گفت: در محضر امام خمینی(ره) بودن، بی‌پیرایه بودن و ساده‌زیستی از جمله ویژگی‌های شخصیتی این روحانی و عالم و مفسر قرآن‌کریم است.

وی یادآور شد: حضرت آیت‌الله آدینه‌وند خدمات فرهنگی عظیمی داشته به طوریکه در زمینه تألیف کتب در رابطه با تفسیر و ترجمه قرآن نیز تلاش‌های خوبی انجام داده اند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: این کنگره بزرگداشت تنها می‌تواند بخشی از شخصیت و ویژگی این عالم جلیل‌القدر را به جامعه معرفی کند و برای معرفی کامل چنین شخص فرزانه و دانشمندی نیازمند کار بیشتر هستیم.

وی آیت الله آدینه وند را یک عالم دینی کم نظیر دانست که در علم تجزیه و ترکیب ادبیات قرآنی و عربی و صرف و نحو کم نظیر است.

مدیر حوزه های علمیه کشور ضمن ابراز خوشحالی از حضور در کنگره نکوداشت آیت الله آدینه وند ایشان را آیینه تمام نمای ساده زیستی و علم و خدمت گذاری بی منت به مردم خواند و گفت: تجلیل و تکریمی که پیامبر و امامان در رابطه با شان و مقام عالمان دین دارند بی شمار است چرا که عزیزترین چهره ها بعد از ائمه و پیامبران در نزد خداوند عالمان دین هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه عالمان دینی جزء شفیعان روز قیامت به شمار می آیند، ادامه داد: آیت الله آدینه وند شخصیتی بود که از کوهدشت به قم رفت و توانست خیلی زود و درمدتی اندک آن چه را که می بایست بیاموزد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که آیت الله آدینه وند از مقام و جایگاه دوری جست و با مردم زندگی کرد، اظهارداشت: اگر امروز از دین و دیانت سخنی هست به برکت افراد عالمی چون آیت الله آدینه وند است و به یمن وجود این انسان هاست که امروز دین در حوزه ها زنده است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: ایشان همان شخصیت بزرگی هستند که در نوجوانی مورد توجه حضرت آیت الله بروجردی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کتاب های بسیاری در بحث تجزیه و ترکیب از سوی علمای مختلف حتی از علمای سنی نوشته شده اما تفاوت بسیاری با کتاب های آیت الله آدینه وند دارند.

کد خبر 2056501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha