۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۴۲

"لس آنجلس تایمز" آمریکا گزارش داد:

ایرانی‌ها ناگهان تصمیم به بازگشت گرفتند/ باروفس: آنها کثیف کشتی نمی‌گیرند

ایرانی‌ها ناگهان تصمیم به بازگشت گرفتند/ باروفس: آنها کثیف کشتی نمی‌گیرند

روزنامه لس آنجلس تایمز در واکنش به بازگشت ناگهانی تیم کشتی ایران از آمریکا نوشت گزارش رسانه‌های ایرانی نسبت به اینکه آمریکا نمی‌توانسته امنیت تیم کشتی ایران را تامین کند واقعیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم کشتی آزاد ایران بامداد امروز در حالی به تهران بازگشت که قرار بود روز یکشنبه در دیدار دیگری با تیم کشتی آمریکا در لس آنجلس به روی تشک برود. روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: مقامات آمریکایی هیچ توضیحی ندارند که چرا تیم کشتی ایران این کشور را ترک کرد. این اولین حضور تیم کشتی ایران در آمریکا از سال 2003 بود.

 این روزنامه به گزارش روز جمعه رسانه‌های ایرانی مبنی بر اینکه مقامات ایرانی نگرانیِ امنیتی در غرب آمریکا داشته‌اند واکنش نشان داد. "کرگ سسکر"، سخنگوی فدراسیون کشتی آمریکا، گفت: تنها چیزی که من می‌دانم این است که آنها جدول برنامه‌های خود را تغییر دادند و به ایران بازگشتند.

"جوردن باروفس"، کشتی گیر طلایی بازی‌های المپیک 2012 لندن هم در واکنش به ترک تیم کشتی ایران اظهار داشت: اینکه شنیدیم ایرانی‌ها به خانه بازگشتند خبر دلسردکننده‌ای بود. ما واقعا در این زمینه نمی‌دانیم چه باید بگوییم.

صرفنظر از روابط بین دولت‌های ایران و آمریکا، کشتی‌گیران این دو کشور روابط خوبی با هم دارند و آن هم به دلیل موفقیت آنها در عرصه کشتی و تاریخ بلندمدتی است که در کشتی دارند.

در جام جهانی تهران که فوریه گذشته برگزار شد ، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، با کشتی گیران آمریکایی دست داد و با آنها عکس یادگاری انداخت.

لس آنجلس تایمز در ادامه نوشت: ایرانی‌ها 6 مسابقه از هفت مسابقه خود را بردند و رفتار جوانمردانه ای از خود در طول مسابقات نشان دادند و این چیزی است که به آن شناخته می‌شوند.

باروفس گفت: آنها هرگز کثیف کشتی نمی‌گیرند. صرفنظر از اینکه ببازند یا ببرند با کشتی‌گیران و مربیان حریف دست می‌دهند.

بر پایه این گزارش، این برای نخستین بار نیست که ایرانی‌ها در لحظه آخر از رقابت کنار می کشند به ویژه در بسیاری از رقابتها که حریفان اسراییلی پیش روی آنها قرار می گیرند. البته در این رقابتها هیچ کشتی گیر اسراییلی حضور نداشت.

وقتی ایرانی‌ها روز پنج شنبه تصمیم به بازگشت از آمریکا گرفتند فدراسیون کشتی آمریکا و مقامات دپارتمان این کشور تصمیم گرفتند آنها را از این تصمیم خود منصرف کنند.

"بیل شر"، یکی از مقامات پیشین کمیته بین المللی المپیک که در حال حاضر در کمیته حفظ کشتی در المپیک فعالیت می‌کند گفت: گفتگو های بسیاری با ایرانی‌ها در این خصوص انجام دادیم.

کد خبر 2057102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha