۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۱۱

هاشمی:

بارش تگرگ در مانه و سملقان بیش از 90 میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت

بارش تگرگ در مانه و سملقان بیش از 90 میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت

مانه و سملقان - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان مانه و سملقان گفت: بر اساس بررسی های اولیه کارشناسان، بارش شب گذشته تگرگ در این شهرستان بیش از 90 میلیارد ریال خسارت به باغات، زمین های کشاورزی و راه ها و ابنیه وارد کرده است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بارش تگرگ های 200 گرمی و پس از آن جاری شدن سیل که جمعه شب در بخش مرکزی و مانه شهرستان مانه و سملقان روی داد؛ سبب وارد آمدن خسارات به خودروها، مزارع و باغات کشاورزی این شهرستان شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سیل و تگرگ شب گذشته خسارات جانی بر جای نگذاشته است، افزود: اما میزان خسارات مالی سنگین گزارش شده و بر اساس برآورد اولیه کارشناسان ستاد مدیریت بحران این شهرستان، بیش از 90 میلیارد ریال خسارت به بخش های کشاورزی و باغی، راه های روستایی، پل ها و دیگر ابنیه وارد شده است.

هاشمی در ادامه گفت: همچنین بر اثر بارش باران و تگرگ محور روستایی شیرین دره به یالان چی مسدود شد و با توجه به اينكه ديروز شمار زيادي از مردم استان براي گذراندن روز استراحت خود به منطقه شيرين دره و روستاهاي اطراف سفر كرده بودند؛ جاري شدن سيل و انسداد جاده سبب محاصره گردشگران شد.

به گفته وي حدود 150 مسافر در جریان این حوادث محاصره شدند که امکانات و آذوقه مورد نیاز به این افراد نیز توسط نیروهای امدادی به آنها رسید.

هاشمی اضافه کرد: جاده مذکور به صورت موقتی بازگشایی شده و در حال حاضر نیز تلاش نيروهاي امدادي و راهداري شهرستان و استان براي بازگشايي کامل این جاده مذكور در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل هواشناسی خراسان شمالی وضعیت هوای این استان را برای 24 ساعت آینده تمام ابری همراه با بارش شدید باران و وزش باد پیش بینی کرده است.

کد خبر 2057667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha