۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۰۸

هاشمي در گفتگو با مهر:

تگرگ بي سابقه و جاري شدن سيل در مانه و سملقان/ خودروها، باغات و مزارع خسارت ديدند

تگرگ بي سابقه و جاري شدن سيل در مانه و سملقان/ خودروها، باغات و مزارع خسارت ديدند

مانه و سملقان - خبرگزاري مهر: فرماندار شهرستان مانه و سملقان گفت: بر اثر بارش بي سابقه تگرگ در اين شهرستان در شب گذشته، شماري از خودروها و برخي از باغات و مزارع خسارت ديدند و همچنين با جاري شدن سيل محور شيرين دره نيز مسدود شد.

سيد محمدرضا هاشمي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بارش شديد و بي سابقه تگرگ در شامگاه روز جمعه 27 ارديبهشت سبب وارد آمدن خساراتي به خودروهاي سبك، باغات و مزارع بخش هاي مركزي و مانه شهرستان مانه و سملقان شد.

وي با بيان اينكه بارش تگرگ با چنين شدتي در طی چند سال اخیر در اين شهرستان بی سابقه بوده است، اظهار داشت: بارش تگرگ سبب جاري شدن سيل در محور شيرين دره و مسدود شدن اين جاده شد.

رئيس ستاد بحران شهرستان مانه و سملقان با اشاره به اينكه ديروز شمار زيادي از مردم استان براي گذراندن روز استراحت خود به منطقه شيرين دره و روستاهاي اطراف سفر كرده بودند، تصريح كرد: جاري شدن سيل و انسداد جاده سبب محاصره گردشگران شد.

به گفته وي تلاش نيروهاي امدادي و راهداري شهرستان و استان براي بازگشايي جاده مذكور تا نخستين ساعات بامداد امروز نيز ادامه داشت و آنها سرانجام موفق شدند مسير را براي حركت خودروهاي سنگين به منظور رساندن آذوقه و امكانات مورد نياز به افراد محاصره شده بازگشايي كنند.

هاشمي اضافه كرد: در حال حاضر نيز تلاش اين نيروها براي بازگشايي كامل اين مسير و عبور خودروهاي سبك در دست انجام است و احتمالا تا ظهر شنبه اين مسير به طور كامل بازگشايي شود.

وي با تاكيد اينكه سيل و تگرگ شب گذشته اين شهرستان خوشبختانه خسارات جاني بر جاي نگذاشته است، افزود: اما ميزان خسارت در مزارع و باغات بخش مركزي شهرستان و روستاهاي اطراف آشخانه بالا بوده و در حال حاضر نيز كارشناسان ستاد مديريت بحران شهرستان در حال ارزيابي ميزان خسارات وارده هستند.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان تصريح كرد: تمامي دستگاه هاي عضو ستاد مديريت بحران اين شهرستان در آماده باش كامل هستند و خدمات لازم به مردم ارائه مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه در شمال غربی خراسان شمالی واقع شده و از شمال و شرق به شهرستان بجنورد، از جنوب به شهرستان جاجرم و از غرب به استان گلستان محدود می‌شود.

 

کد خبر 2056994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha