۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۰

قندهاری:

سایت مترجمی معکوس در حوزه ادبیات مصور راه اندازی شود

سایت مترجمی معکوس در حوزه ادبیات مصور راه اندازی شود

تبریز - خبرگزاری مهر: هنرمند ، نویسنده و مترجم کتاب هستی به زبان انگلیسی بر تسریع در راه اندازی سایت بین المللی کودکان و نوجوانان در حوزه ادبیات مصور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، شقایق قندهاری ظهر امروز یکشنبه در آیین رونمایی از کتاب مصور رمان هستی به خبرنگاران گفت: دست اندرکاران کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان با همکاری و مشورت با دیگر هنرمندان  تلاش کنند که در اسرع وقت ، سایت ادبیات حوزه کودکان و نوجوانان را به زبان های زنده دنیا راه اندازی کنند.

وی گفت: ایجاد و راه اندازی سایت جامعی در این خصوص نقش مهم و قابل توجهی در جذب حداکثری مخاطبان که کودکان و نوجوانان هستند دارد که باید همگی دست به دست هم دهیم تا هر چه سریع تر به این مهم دست یابیم.

قندهاری یادآور شد: سالها بود که دغدغه ترجمه معکوس داشتم و خوشبختانه پس از گذشت مدت زمان نسبتا طولانی با برنامه ریزی ها و همکاری هایی که با دیگر متخصصان در این زمینه داشتم توانستم این اثر را ایجاد کنم.

وی افزود: فعالیت در این حوزه برای من ، مایه فخر و مباهات است  و مفتخرم که این اثر نیز در حوزه ادبیات مصور کودکان و نوجوانان تولید شد.

قندهاری گفت: هیچ نهادی مثل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان نمی تواند از این گونه آثار حمایت کند.

وی ضمن تشکر از همه دست اندرکاران مجموعه کانون گفت: باید نهایت توان خود را در افزایش تولید چنین  آثاری به کار گیریم و فعالیت های خود را در زمینه ترجمه معکوس گسترده تر نماییم چرا که هنوز در اول راه قرار داریم.

این مترجم افزود: هنرمندان این حوزه از ادبیات ، مسئولیت خطیری بر دوش دارند چرا که مخاطبان آن ها را نوجوانان و کودکان تشکیل می دهند که باید با توجه به نیازهای این قشر عظیم و حساس ، فعالیت های خوبی داشته باشیم.

کد خبر 2058144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha