۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۳۶

گزارشی ازآخرین تمرین تیم ملی؛

تذکر کی‌‍روش به ملی‌پوشان در حضور کفاشیان و تاج/ مربی که بعد از 7 سال آمد!

تذکر کی‌‍روش به ملی‌پوشان در حضور کفاشیان و تاج/ مربی که بعد از 7 سال آمد!

تمرین تیم ملی صبح امروز در حالی برگزار شد که علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال مهدی تاج و مهدی محمدنبی در محل برگزاری تیم ملی حضور یافتندو کی روش در طول تمرین به بازیکنان تذکرات جدی می‌داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تمرین صبح روز دوشنبه تیم ملی فوتبال ایران در حالی از ساعت 11:06 آغاز شد که مهرداد اولادی اولین ملی پوشی بود که در زمین چمن شماره یک کمپ تیم ملی حضور یافت. قبل از آغاز تمرین مطابق هر روز با هماهنگی حسینی روابط عمومی فدراسیون فوتبال دو بازیکن با خبرنگاران گفتگو کردند و پس از آن با دویدن آرام در نیمی از زمین این تمرین رسمیت پیدا کرد. ملی پوشان در این تمرین با لباس طوسی کادر فنی با لباس قرمز و کی روش با لباس مشکی در زمین چمن حضور یافتند و تمرینات آماده سازی را با دویدن های کوتاه و استقامتی پیگیری کردند.

محمد غلامی هم در این تمرین پا به پای سایر ملی پوشان برنامه های بدنسازی و تاکتیکی را انجام داد. با آغاز تمرینات استقامتی که 10 دقیقه به طول انجامید گاسپار مربی دروازه بان های تیم ملی رحمان احمدی، سوشا مکانی و حامد لک را به گوشه ای از زمین برد و در آن جا تمرینات مخصوصی برای آنها در نظر گرفت.

مرحله دوم تمرینات به کارهای ترکیبی در قالب چهار گروه اختصاص داشت که بالای سر هر گروه یکی از مربیان تیم ملی حضور داشت. کی روش هم به عملکرد همه بازیکنان در لحظه ضربه زدن به توپ و حرکت های بدون توپ دقت کرده و به آنها تذکر های لازم را می داد. این تمرین 12 دقیقه به طول انجامید.

حدود 8 تماشاگر علاوه بر خبرنگاران در محل برگزاری تمرین حضور داشتند و عملکرد ملی پوشان را از نزدیک مشاهده می کردند.

در ادامه مربی بدنسازی تیم ملی بازیکنان را به سمت کنار زمین برد و بار دیگر تمرینات استقامتی که شامل دو های سرعتی همراه با حرکات زیگزاگی بود را برای ملی پوشان در نظر گرفت. تمرینی که 5 دقیقه به طول انجامید. در مرحله بعدی ملی پوشان در یک سوم زمین به دو گروه سفید و طوسی تقسیم شدند تا یک فوتبال با دروازه کوچک که در هر سمت زمین سه دروازه قرار داده شده بود را انجام دهد.

کی روش پیش از آغاز این بازی نکات مد نظرش را به بازی کنان تذکر می دهد و بعد از هر اشتباه نیز به آن ها مشکلات را گوش زد می کرد. در این تمرین خلعتبری پیراهن نارنجی پوشیده بود و بازیکن آزاد محسوب می شد. سرمربی تیم ملی هم به عنوان داور در میانه زمین حضور داشت و پس از اشتباه خلعتبری با او شوخی جالب توجهی انجام داد که شامل یک پس گردنی و یک ضربه پا به این بازیکن می شد.

این تمرین همچنان بدون حضور دروازه بان ها برگزار و اعضای کادر فنی در پشت هر کدام از دروازه ها ایستاده و عملکرد بازیکنان را زیر نظر می گیرند.

تیم زیر 17 سال هم در زمین شماره 2 کمپ تیم ملی و زودتر از تیم بزرگسالان تمرین خود را آغاز کرده بود و حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال هم که برای فیزیوتراپی در مرکز درمانی کمپ تیم ملی حضور یافته بود پیش از حضور بازیکنان در محل تمرین در راهروهای مجاور با آنها دیدار و گفت و گو می کرد. فرکی که دقایق پایانی تمرین تیم ملی را از نزدیک تماشا کرد در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که از سال 2006 تا حالا اولین بار است که به کمپ تیم ملی آمده است. فرکی در زمان برانکو دستیار او بود و بعد از 7 سال به کمپ برگشت.

در این تمرین کی‌روش تاکید به بازی یک ضرب و نهایتا دو ضرب ملی پوشان داشت و خودش نیز تعداد گل های به ثمر رسیده را محاسبه می کرد و وقتی بازیکنان می گفتند تیمشان چند گل زده کی روش به آن ها تذکر می داد که خودش نتیجه را می دهد.

ساعت 11:40 دقیقه علی کفاشیان رئیس تیم ملی فوتبال مهدی محمد نبی دبیر کل فدراسیون و سرپرست تیم ملی و مهدی تاج سرپرست سازمان لیگ در محل برگزاری تیم ملی حضور یافت و با نشستن روی یکی از نیمکت ها عملکرد بازیکنان ملی پوش را زیر نظر گرفتند.

بخش پایانی تمرین تیم ملی شامل فوتبال درون تیمی بود که طی آن کی روش نظارت ویژه ای روی عملکرد بازیکنان داشت و هر جا لازم بود به آنها تذکر جدی می داد. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان این تمرین دقایقی با علی کفاشیان و مهدی محمدنبی به طور اختصاصی صحبت کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت 22:30 دقیقه دوشنبه شب تهران را به مقصد عمان ترک خواهد کرد تا روز چهارشنبه ساعت 17:30 در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی این کشور برود.

کد خبر 2058861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha