۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲

مصدقی:

پروژه های مسکن مهر گلستان به توجه بیشتری نیاز دارند

پروژه های مسکن مهر گلستان به توجه بیشتری نیاز دارند

گرگان - خبرگزاری مهر: سرپرست راه و شهرسازي گلستان از ادارات تابعه شهرستاني اداره كل خواست كه توجه بيشتري به پروژه هاي مسكن مهر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل مصدقی پیش از ظهر دوشنبه در دومين جلسه بررسي پروژه هاي مسكن مهر استان با حضور روساي ادارات شهرستاني اظهارداشت: لازم است كه در فرصت باقي مانده تا پايان دولت دهم از تمام ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود در شهرستان ها براي بهره برداري هر چه زودتر اين پروژه ها استفاده شود.

وي گفت: بازديدهاي مستمر و برگزاري جلسات مشترك با فرمانداران و بخش هاي مرتبط از اقداماتي است كه مي تواند مشكلات موجود را حل و فصل كند.
 
مصدقي با اشاره به اينكه عقب افتادگي هايي در بخش هاي مختلف پروژه ها از جمله راه دسترسي و خدمات زيربنايي و ساختماني وجود دارد، افزود: پروژه هاي تفاهم سه جانبه و تعاوني ها مهمترين پروژه هايي هستند كه به صرف وقت و توجه جدي تر از گذشته نياز دارند.
 
وي ادامه داد: توجه به ساماندهي سامانه مسكن مهر، پيگيري به موقع گزارش ها، رعايت مشخصات فني و توجه به كيفيت پروژه ها بخشي ديگري است كه توجه بيشتر را مي طلبد.
 
سرپرست راه و شهرسازي گلستان متذكر شد: تكليف پيمانكاران و سهم آورده متقاضيان نيز در جلساتي كه با پيمانكاران داشته، مشخص شده است.
 
سرپرست راه و شهرسازي گلستان همچنین با گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: اطلاع رساني و تهيه گزارش تصويري از اقدامات دولت، امري خطير و ارزشمند است و رضايت مردم را بدنبال دارد.
 
مصدقی افزود: بنا به فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني بر اطلاع رساني از اقدامات دولت، زماني كه مردم از اقدامات دولت آگاه شوند، فرصتي براي اطلاع رساني جهت دار دشمن باقي نمي ماند و رضايت مردم نيز تامين مي شود.
 
وي با تاكيد بر اهميت جايگاه روابط عمومي و وظيفه مهم اطلاع رساني آن، ادامه داد: اطلاع رساني از هر فعاليت اداره كل نتيجه مثبت بر جاي مي گذارد اما اين اطلاع رساني بايد در چارچوب قوانين و مقررات و در نهايت ادب و تكريم ارباب رجوع صورت پذيرد.
 
سرپرست راه و شهرسازي گلستان گفت: افتخاراتي كه روابط عمومي اداره كل طي سال هاي گذشته در سطح وزارتخانه و استان كسب كرده، نتيجه تلاش شبانه روزي كاركنان و مديريت آن بوده كه دوشادوش ساير كاركنان بويژه راهداران در فعاليت هاي مختلف اداره كل حضور داشتند.
 
مصدقي با تاكيد بر برنامه ريزي بهتر و اقدامات شايسته تر از گذشته، اضافه كرد: مسكن مهر و فعاليت هاي شهرسازي و فرهنگي، بخش هاي مهمي در اداره كل هستند كه بايد بيش از گذشته به آنها پرداخته شود.
 
مصدقي تاکید کرد: اولويت اول در فرصت باقي مانده تا انتخابات رياست جمهوري و شوراها نيز بايد براي تشويق و دعوت از اقشار مختلف جامعه به شركت در اين امر خطير باشد.
 
تشکیل کمیته مشترک با انبوه سازان
 
سرپرست راه و شهرسازي گلستان همچنبن از كميته مشترك بين راه و شهرسازي و انجمن انبوه سازان خبر داد.
 
مصدقی گفت: كميته اي مشترك بين اين اداره كل و انجمن انبوه سازان استان به منظور بررسي و هماهنگي لازم براي رفع مشكلات و اقدامات كارشناسي انبوه سازان تشکیل شد.
 
وی گفت: در جلسه با رئيس و اعضاي هيئت مديره انجمن انبوه سازان، اعضاي اين كميته را، مشخص و ابلاغ شد تا در جهت رفع مشكلات انبوه سازان استان اقداماتي صورت پذيرد.
 
وي، مهندس "علي بخش رستمي" سرپرست مديريت مسكن و ساختمان، مهندس "جمال الدين پاداش" رئيس اداره نظام مهندسي و مهندس "مسعود رضوي" كارشناس راه و ساختمان اين اداره كل را بعنوان اعضاي اين كميته معرفي كرد.
 
رئيس هيئت مديره انجمن پيمانكاران ساختماني و تاسيساتي استان همچنین از مسئوولان راه و شهرسازي خواستند كه انتخاب مجري ذيصلاح ساخت و سازها را به مدت يكسال به انجمن بسپرند و زميني را براي ساختمان انجمن نیز اختصاص دهند.
 
اختصاص تسهيلات خودمالكين بيشتر از سال گذشته به انبوه سازان خوشنام، فراهم نمودن شرايط اخذ تعرفه نظام مهندسي در طول مدت قرارداد، افزايش سهميه معماران تجربي و پرهيز از موازي كاري بين ادارات براي كاهش هزينه هاي اجرايي، تصميم گيري درباره مجريان ساختمان و حق الزحمه و طراحي هاي ساختماني از موارد ديگري بود كه در اين جلسه پيرامون آنها بحث و تبادل نظر شد.
 
علي اكبر شاهيني سرپرست مديريت ساخت و توسعه راه ها، مهندس "علي بخش رستمي" سرپرست مديريت مسكن و ساختمان، مهندس "محمود تيموري" رئيس پيمان و رسيدگي مسكن و مهندس "مهدي خاكي" رئيس اداره پيمان و رسيدگي راه و شهرسازي گلستان بعنوان اعضاي اين كميته معرفي شدند.
 
بررسي قوانين و بخشنامه ها و به روز كردن آنها، پرداخت مطالبات و جبران خسارت هاي پيمانكاران، ايجاد وحدت رويه ميان معاونت هاي اداره كل و استفاده از ظرفيت پيمانكاران بومي از مهمترين مواردي بود كه در اين نشست مطرح شد.
کد خبر 2059022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha