۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۴۴

تحولات عراق/

300 کشته و زخمی در انفجارهای دوشنبه خونین/ نشست فوق العاده پارلمان

300 کشته و زخمی در انفجارهای دوشنبه خونین/ نشست فوق العاده پارلمان

300 کشته و زخمی در انفجارهای خونین در روز دوشنبه و نشست فوق العاده پارلمان عراق برای بررسی اوضاع امنیتی این کشور از جمله خبرهای عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع امنیتی و بیمارستانی عراق اعلام کردند که انفجارهای خونین روز گذشته این کشور 79 کشته و بیش از 200 زخمی بر جا گذاشته است. این حملات با خودروهای بمبگذاری شده و حملات انتحاری در مناطق مختلف عراق صورت گرفت.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است، اما به نظر می رسد گروه های تروریستی همچون القاعده و وابسته به حزب منحله بعث در پس این انفجارها قرار داشته باشند. هدف این گروه ها برانگیختن آتش فتنه طایفه ای و ناامنی در عراق است.

خبرگزاری براثا در این رابطه اعلام کرد: تنها 15 دستگاه خودرو بمبگذاری شده در 4 استان بغداد، بابل، صلاح الدین و بصره منفجر شد. بنا بر اعلام رسانه های عراقی، تلفات انفجارهای خونین روز گذشته نهایی نیست چرا که حال بسیاری از زخمی ها وخیم است و احتمال افزایش قربانیان این انفجارها وجود دارد.

پایگاه خبری العهد لبنان نیز اعلام کرد که پارلمان عراق در پی انفجارهای خونین این کشور جلسه فوق العاده ای را برای بررسی ناامنی اخیر در عراق برگزار می کند.

برخی کارشناسان و تحلیلگران انفجارهای اخیر عراق را با تحولات سوریه که این روزها شاهد موفقیتهای پیاپی ارتش این کشور در برابر گروههای تروریستی تکفیری مورد حمایت محور ضد سوری است، بی ارتباط نمی دانند.

کد خبر 2059673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha