۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۰۰

فاکس نیوز :

تحریم طلا، تاثیری بر حکومت ایران ندارد

تحریم طلا، تاثیری بر حکومت ایران ندارد

یک شبکه خبری غربی با اشاره به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر ممنوعیت فروش طلا به دولت و اتباع ایرانی، به نقل از کارشناسان نوشت که این تحریم تاثیری بر جمهوری اسلامی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، بر اساس تصمیم دولت امریکا از تاریخ اول جولای فروش طلا نه تنها به ارگان ها و نهادهای دولتی بلکه به شهروندان ایرانی ممنوع است اما کارشناسان و منتقدان کاخ سفید معتقدند که این تصمیم تاثیری بر ایران نخواهد داشت.

این تحریم به بهانه ادامه برنامه هسته ای ایران و مقاومت جمهوری اسلامی در برابر خواسته غیر قانونی غرب مبنی بر توقف آن، علیه تهران اعمال شده است.

آمریکا برای اطمینان از اجرای این ممنوعیت مذاکراتی را با ترکیه و امارات متحده عربی انجام داده و گویا این دو کشور به واشنگتن اطمنیان اده اند که از فروش طلا به ایرانیان خودداری خواهند کرد.

این مطلب را "دیوید کوهن" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، اعلام کرد و گفت: ما مذاکرات بسیار شفافی با دولت های ترکیه و امارات و همچنین بخش های خصوصی که در امر فروش طلا به ایران فعالیت دارند انجام داده ایم و از تاریخ اول جولای تمام این داد و ستدها متوقف می شود.

اما برخی از اقتصاددانان نسبت به این تصمیم آمریکا انتقاد دارند. برای مثال "کمال سری کومار" از اقتصاددانان موسسه "میلکن" به فاکس نیوز گفت: مشخص نیست که آیا ممنوعیت فروش طلا به ایرانیان موجب افزایش فشار بر حکومت ایران می شود یا نه. در حالی که فروش کالاهای اساسی تاثیر منفی بر اقتصاد یک کشور دارد ممنوعیت فروش طلا به راحتی یک ذخیره ارزشمند را از دستان مردم خارج می کند .

به اعتقاد این کارشناسان، تاثیر تحریم فروش طلا بر مردم ایران خواهد بود و نه بر حکومت و بر همین اساس نمی توان با به اجرا گذاشتن این تحریم انتظار داشت که رفتار تهران تغییر کند.

این تحریم در حالی از تاریخ اول جولای به اجرا گذاشته می شود که پیشتر 1+5 از آمادگی خود برای سبک تر کردن تحریم فروش طلا به ایران خبر داده بود.

 

 

کد خبر 2059676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha