۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۳۴

تحولات افغانستان/ 

انفجار بمب در هرات/ کشته و زخمی شدن 10 عضو طالبان در غزنی 

انفجار بمب در هرات/ کشته و زخمی شدن 10 عضو طالبان در غزنی 

انفجار بمب در هرات و کشته و زخمی شدن 10 عضو طالبان در ولایت غزنی و آمادگی شش منطقه از کابل برای ثبت نام از معتکفین از جمله رویدادهای افغانستان به شمار می رود. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدای افغان، بر اثر برخورد خودرو حامل پلیس امنیتی افغانستان با بمب کنار جاده ای در شهرهرات ۹ نفر کشته و زخمی شده اند .

عبدالرئوف احمدی سخنگوی پلیس شهر هرات افغانستان با تایید این خبر به خبرگزاری صدای افغان گفت که صبح امروز (سه شنبه) در نتیجه برخورد یک خودرو حامل پلیس امنیتی در شهرستان "چشت " شهر هرات ۷ نفر کشته و۲ فرد  دیگر زخمی شده اند . 
 
وی افزود: این بمب کنار جاده ای به تازگی از سوی مخالفین مسلح دولت درمسیر بزرگراه شهرستان "چشت " شهر هرات کارگزاری شده بود و تاکنون مخالفین مسلح دولت افغانستان در این رابطه اظهار نظر نکرده اند.
 
گفته میشود که شهرستان " چشت " شهر هرات از جمله مناطق ناامن در این شهر است که به دلیل ناامنی و درگیریهای مسلحانه تاکنون شامل برنامه انتقال مسئولیتهای امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغانستانی نشده است.  
 
مسئولین امنیتی استان غزنی افغانستان از کشته و زخمی شدن 10 عضو طالبان در این ولایت خبر دادند. 
 
سخنگوی فرمانده عملیات " ۲۰۳ تندر " مستقر در استان غزنی با بیان این مطلب افزود عصر روز گذشته در نتیجه یک درگیری میان طالبان و نیروهای ارتش در شهرستان "اندر " این استان ، ۶ عضو طالبان کشته و 4 فرد دیگر زخمی شدند. 
 
گفتنی است، در این درگیری به نیروهای ارتش افغانستان  و مردم ملکی آسیبی وارد نشده است. 
 
شهرستان "اندر " یکی از ناامن ترین شهرستان های استان غزنی در افغانستان است که در این اواخر درگیریها و ناامنی در این شهرستان به شدت افزایش یافته است.
 
خبر دیگر اینکه ثبت نام مراسم اعتکاف در مساجد و  حسینیه های شش منطقه از شهر کابل آغاز شده است .
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر دانشی یکی از اعضای شورای ائمه مساجد این شهر در این رابطه گفت که تا کنون تعداد ثبت نام کنندگان در شش مرکز، به صد نفر رسیده است که این آمار هر روز رو به افزایش می باشد .
 
این عالم دینی افزود: در این مراسم علاوه بر روزه داری، دعا، نیایش و سایر اعمال و احکام وارد شده در کتب احادیث، با سخنرانی، روضه خوانی مداحی و مباحث علمی همراه می باشد. به گفته وی یک تن از خیرین شهر کابل، هزینه ی افطار معتکفین را به عهده گرفته است.
 
گفتنی است که مراسم اعتکاف در سایر شهر های افغانستان نیز همزمان برگزار میشود.

 

کد خبر 2059963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha