تحولات سیاسی سوریه/

موافقت آمریکا با انتقال تسلیحات برای گروههای مسلح/ اظهارات الابراهیمی درباره نشست ژنو2

موافقت آمریکا با انتقال تسلیحات برای گروههای مسلح/ اظهارات الابراهیمی درباره نشست ژنو2

کمیته ای در سنای آمریکا در ادامه مانع تراشی این کشور در برابر حل مسالمت آمیز بحران سوریه و با توجه به ناکامی های اخیر گروههای مسلح، با اکثریت آرا با ارائه کمک تسلیحاتی به این گروهها موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طی نشستی با اکثریت آرا موافقت خود را با ارائه کمک تسلیحاتی به گروههای مسلح در سوریه اعلام کرد.

"رابرت منندز" یکی از سناتورهای ارائه دهنده این طرح در این باره با اعتراف به بحرانی بودن وضع گروههای مسلح در سوریه به سبب موفقیتهای مستمر ارتش سوریه در پاکسازی مناطق مختلف اظهار داشت: وضعیت سوریه بحرانی است و زمان آن رسیده است آمریکا اقدامی در حمایت از مخالفان انجام دهد.

برمبنای طرح تایید شده در سنای آمریکا، مخالفان سوری علاوه بر کمکهای مرسوم تسلیحاتی می توانند پس از موافقت "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا سیستم های دفاع موشکی نیز دریافت کنند. در این طرح بر لزوم ایجاد صندوقی به ارزش 250 میلیون دلار برای حمایت از دولت موسوم به دولت انتقالی در سوریه نیز اشاره شده است. طرح سنا بزودی برای بررسی در کنگره آمریکا مطرح می شود.

در تحولی دیگر، "اخضر الابراهیمی" نماینده سازمان ملل در سوریه طی اظهاراتی که کاملا در تناقض با طرح آمریکا در زمینه تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوری قرار دارد، از آمادگی دو طرف بحران برای حضور در نشست ژنو 2 خبر داد.

برخی منابع موثق نیز اعلام کردند: دولت سوریه فهرست مقاماتی را که درنظر دارد در نشست ژنو 2 شرکت کنند به مقامات روس ارائه داده است. این فهرست شامل "وائل الحلقی" نخست وزیر سوریه ، "قدری جمیل" معاون وی، "عمران الزعبی" وزیر اطلاع رسانی، "علی حیدر" وزیر آشتی ملی  و "ژوزف سوید" وزیر امور هلال احمر سوریه می شود.اردن هم از برگزاری نشستی با هدف آماده سازی برای ژنو 2 خبر داده است.

کد خبر 2060531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha