۱ خرداد ۱۳۹۲، ۲۰:۱۲

ادامه اعتراضات خیابانی در استکهلم برای سومین روز پیاپی

ادامه اعتراضات خیابانی در استکهلم برای سومین روز پیاپی

اعتراضات خیابانی در پایتخت سوئد برای سومین روز متوالی ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "گاردین" اعتراضات خیابانی در"استکهلم" پایتخت سوئد برای سومین روز متوالی ادامه پیدا کرد.

بر اساس این گزارش در سومین روز این اعتراضات یک ایستگاه پلیس در "ژاکوبسبرگ" در شمال غرب استکهلم مورد حمله معترضان قرار گرفت، به دو مدرسه آسیب رسید و همچنین مرکز هنر و صنایع دستی این شهر به آتش کشیده شد.

"کیل لیندگرن" سخنگوی پلیس استکهلم در این مورد گفت : 8 نفر در روز سوم اعتراضات بازداشت شدند اما گزارشی از مصدومان دریافت نکرده ایم. حدود 30 اتوموبیل نیز در جریان اعتراضات به آتش کشیده شده است.

شورش در یکی از ثروتمند ترین پایتخت های اروپا که به عدالت اجتماعی خود و همچنین مقابله با بیکاری جوانان و جلوگیری از هجوم مهاجران خارجی می بالد  مقامات شهر استکهلم را شوکه کرده است.

پس از گذشت دهه ها از "مدل سوئدی" رفاه و سخاوتمندی، نقش دولت سوئد در این زمینه کاهش یافته است و این کشور شاهد رشد سریعی در بی عدالتی های اقتصادی است.

علی رغم داشتن استاندارد زندگی بالا در بین کشور های اروپایی، دولت سوئد در کاهش دادن فقر و بیکاری طولانی مدت جوانان این کشور نا موفق بوده است.

جوانان استکهلم به علت مشکلات اقتصادی از 3 روز قبل دست به اعتراض زده اند که رفتار خشن و اهانت آمیز پلیس با معترضان آتش این اعتراضات را شعله ور کرده است.

در جریان اعتراضات دو روز قبل نیز تعدادی از معترضان از سوی پلیس استکهلم بازداشت شده اند.

کد خبر 2061027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha