۵ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۲۲

با اعلام آمادگی 6 تیم انجام می‌شود؛

بررسی 14 تیمی شدن لیگ برتر بسکتبال/ حضور سرمایه‌دار دسته اولی!

بررسی 14 تیمی شدن لیگ برتر بسکتبال/ حضور سرمایه‌دار دسته اولی!

مسئولان کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال به دنبال تقاضای چهار تیم دسته اولی و همچنین درخواست دو تیم سقوط کرده از لیگ برتر برای شرکت در مسابقات فصل آینده این رقابت‌ها، موضوع 14 تیمی شدن لیگ برتر برای سال جاری را دراین کمیته مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سقوط دو تیم از لیگ برتر و جایگزین شدن دو تیمی که از لیگ دسته اول صعود کرده‌اند، قانون کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال برای برگزاری مسابقات بود. با این روال رقابت‌های لیگ برتر سال گذشته با حضور 10 تیم برگزار شد، این در حالی است که طبق درخواست‌‎های ارائه شده به فدراسیون بسکتبال، بیش از این تعداد قصد شرکت در مسابقات فصل جدید لیگ برتر را دارند.

استقلال زرین قشم و نفت سپاهان دو تیمی هستند که سال گذشته و در پایان مسابقات لیگ برتر به خاطر قرار گرفتن در رده‌های نهم و دهم از جدول این مسابقات سقوط کردند اما مدیران این دو تیم متقاضی بقا در لیگ برتر هستند و درخواست خود را به فدراسیون اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که کاله مازندران و نیروی زمینی تهران به خاطر قرار گرفتن در رده‌های اول و دوم مسابقات سال گذشته لیگ دسته اول، به لیگ برتر صعود کردند تا جایگزین دو تیم سقوط کرده شوند. اما علاوه بر این، دو تیم دسته اولی دیگر هم آماده شرکت در مسابقات لیگ برتر هستند و این آمادگی را به مسئولان فدراسیون هم اعلام کرده‌اند. یکی از این تیم‌ها تکماش قزوین است که سال گذشته رده سوم لیگ دسته اول را به خود اختصاص داد و دیگری تیم است که یک سرمایه‌دار مالکیت آن را بر عهده دارد.

با در نظر گرفتن درخواست دو تیم سقوط کرده از لیگ برتر، اعلام آمادگی سه تیم برتر لیگ دسته اول و البته تیم متمول این مسابقات همراه با هشت تیمی که سال گذشته در لیگ برتر باقی ماندند، تعداد تیم‌ها برای برگزاری فصل جدید مسابقات لیگ برتر به چهارده تیم می‌رسد. برگزاری لیگ 92 با این تعداد تیم یکی از موضوعاتی است که کمیته مسابقات باید در مورد بررسی و تصمیم گیری کند.

حسن نوربخش، رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهارداشت: پیشنهاد مسئولان دو تیم سقوط کرده از لیگ برتر قابل بررسی است. به هر حال استقلال زرین قشم در حالت خیلی استثنایی سقوط کرد. این تیم در هفته‌های پایانی چند بازی صد در صد برده را باخت و سقوط کرد. نفت سپاهان هم سال گذشته و در چند روز مانده به آغاز لیگ برتر، به داد فدراسیون رسید و لیگ را از 9 تیمی شدن نجات داد. حالا هر دو تیم درخواست داده‌اند در صورت امکان در لیگ برتر بمانند.

وی با یادآوری اینکه علاوه بر تیم اول و دوم لیگ دسته اول، تیم سوم این مسابقات هم خواستار حضور در لیگ برتر امسال شده است، خاطرنشان کرد: در مورد دیگر تیم دسته اولی که متقاضی حضور در لیگ برتر شده است، تنها این را بگویم که یک تیم سرمایه‌دار است اما فعلا نمی‌خواهم به نام این تیم اشاره کنم.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال یادآور شد: به غیر از نیروی زمینی که نامه درخواست خود به صورت کتبی به فدراسیون ارسال کرده است، تقاضای خود دیگر تیم‌ها به صورت شفاهی مطرح شده است. به هر حال اگر همه این تیم‌ها به گفته‌های‌شان عمل کنند، مجموع تیم‎ها برای لیگ برتر امسال 14 تیم می‌شود.

نوربخش در پایان گفت: 14 تیمی شدن لیگ برتر باید در کمیته مسابقات و با در نظر گرفتن شرایط تیم‎ها بررسی شود. به هر حال لیگ امسال با 10 تا 14 تیم برگزار خواهد شد. ضمن اینکه طبق اعلام قبلی 15 مهرماه زمان آغاز مسابقات است. 

کد خبر 2062193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha