۶ خرداد ۱۳۹۲، ۸:۴۱

تا پیش از آغاز فصل نقل و انتقالات؛

سهمیه‌های ملی و خارجی تیم‌های بسکتبال مشخص می‌شود/ شاید بدون تغییر!

سهمیه‌های ملی و خارجی تیم‌های بسکتبال مشخص می‌شود/ شاید بدون تغییر!

کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در نشستی که با حضور مدیران عامل تیم‌ها و تا پیش از آغاز فصل نقل و انتقالات برگزار می‌کند، تعداد سهمیه‌های ملی و بازیکنان خارجی هر یک از تیم‌ها برای حضور در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را مشخص خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال اول تیرماه فصل نقل و انتقال بازیکنان برای حضور در مسابقات لیگ برتر آغاز خواهد شد و تا 15 مردادماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های متقاضی حضور در لیگ برتر 92 در این فرصت 46 روزه باید نسبت به جذب بازیکنان مورد نظر خود اقدام کنند زیرا قرار نیست زمان در نظر گرفته شده تمدید شود.

البته زمان نقل و انتقال بازیکنان بسکتبال در حالی مشخص شده که هنوز شرایط جدید کمیته مسابقات برای جابه‌جایی بازیکنان و به خصوص تعداد سهمیه‌های ملی و خارجی که هر یک از تیم‌ها مجاز به استفاده از آن هستند، اعلام نشده است.

سال گذشته هر یک از تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های لیگ برتر مجاز به قرار دادن دو بازیکن خارجی در ترکیب چهارده نفره خود بودند، البته به این شرط که تا زمان پلی‌آف از آنها به طور همزمان با هم استفاده نکنند. ضمن اینکه تعداد سهمیه‌های ملی - بر اساس فهرست سهمیه‌های ملی تعیین شده از سوی فدراسیون بسکتبال - نیز برای هر تیم سه بازیکن تعیین شده بود اما اینکه تعداد سهمیه‌های ملی و خارجی تیم‌ها برای فصل جدید مسابقات تغییر کند یا نه در نشست کمیته مسابقات با مدیران تیم‌ها مشخص خواهد شد.

حسن نوربخش، رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: به احتمال زیاد شرایط جذب بازیکن خارجی و چگونگی استفاده از آنها که سال گذشته تصویب شد، برای مسابقات امسال هم اجرا شود. شاید در مورد تعداد سهمیه‌های ملی هر تیم هم تصمیم جدیدی نگیریم  و مانند سال گذشته عمل کنیم.

وی تصریح کرد: البته هیچ چیز مشخص نیست و چه بسا با توجه به شرایط و پیشنهادهایی که دریافت می‌کنیم، تغییراتی در مورد تعداد بازیکنان خارجی و می هر تیم داشته باشیم. در هر صورت تا پیش از آغاز فصل نقل و انتقالات، نشستی با مدیران تیم‌ها خواهیم داشت و در آن مصوبات نقل و انتقالات را مشخص می‌کنیم.

رئیس کمیته مسابقات بسکتبال تصریح کرد: فقط اینکه برای برگزاری این نشست تاکید می‌کنیم که خود مدیران حضور داشته باشند تا بعدها انتقاد و اعتراضی نداشته باشیم. البته سال‌های پیش هم از مدیران برای حضور در نشست دعوت می‌شد اما بیشتر تیم‌ها با نماینده دیگری در جلسه شرکت می‌کردند اما امسال روی حضور خود مدیران تاکید داریم.

نوربخش همچنین تاکید کرد که فصل نقل و انتقالات در نظر گرفته برای لیگ برتری‌ها تغییر نمی‌کند و فصل جدید مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از 15 مهرماه آغاز خواهد شد.

کد خبر 2063368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha