۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۷

بچیروویچ در گفتگو با مهر:

برخی بازیکنان به من معرفی شدند تا دعوت‌شان کنم/ شاید "میتف" بازگردد

برخی بازیکنان به من معرفی شدند تا دعوت‌شان کنم/ شاید "میتف" بازگردد

سرمربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به بازگشت مربی مقدونیه‎‌ای این تیم به کشورش گفت: قرارداد "بوبان میتف" تمام شده بود و او در واقع با بسکتبال ایران خداحافظی کرد و به کشورش بازگشت اگرچه بعید نیست دوباره با همین مربی همکاری داشته باشیم.

مهمد بچیروویچ در آستانه آغاز اردوهای تیم ملی بسکتبال برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به خبرنگار مهر گفت: برنامه ریزی‌های لازم و مورد نظر برای چگونگی پیگیری تمرینات انجام شده و در مورد تک تک آنها با مسئولان فدراسیون هماهنگی‌های لازم را داشته‌ام. امیدوارم روزهای تمرینی خوبی پیش رو داشته باشیم تا بتوانیم با بهترین آمادگی ممکن در مسابقات شرکت کنیم. 

وی که پیش از این اعلام کرده بود اردوی تیم ملی بسکتبال را با 20 بازیکن آغاز می‌کند در مورد دلیل افزایش این تعداد به 26 بازیکن اظهارداشت: این چیزی بود که فیبا آسیا از ما می‌خواست. طبق قانون فیبا آسیا باید  45 روز مانده به مسابقات 24 بازیکن خود را معرفی کنیم و در فاصله 20 روز مانده پیش از رقابت‌ها هم ترکیب دوازده نفره‌مان را مشخص کنیم.

این مربی مسلمان ادامه داد: بر همین اساس تعداد بازیکنان برای آغاز تمرینات را افزایش دادیم وگرنه نظر من روی همان بازیکنانی بود که برای شروع کار در نظر گرفته بودم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ابراز خرسندی که از اینکه حامد حدادی در ایران به سر می‌برد و می‌تواند همزمان با دیگر اردونشینان کارش را در اردوی آماده سازی این تیم آغاز کند، در مورد وضعیت ارسلان کاظمی خاطرنشان کرد: طبیعی است که برای شروع تمرینات ارسلان را در اختیار نداریم. ظاهرا هنوز مشکل این بازیکن برای سفر به ایران و بعد از آن خارج شدن دوباره از کشور، برطرف نشده است. به همین دلیل هم وی فعلا در تمرینات نخواهد بود.

وی تاکید کرد: به هر حال ارسلان کاظمی یکی از گزینه‌های ما بوده که از او دعوت کرده‌ام. خوشحالم می‌شوم اگر بتواند به اردو بیاید و با تیم ملی تمرین داشته باشد. اما باید مشکل این بازیکن را هم در نظر گرفت. در هر صورت فعلا بدون این بازیکن کار می‌کنیم تا ببینم در آینده چه اتفاقاتی می افتد. آن زمان می‌توانم در مورد لزوم در اختیار داشتن این بازیکن و حتی دیگر نفرات تصمیم بگیرم.

"سورن دیربوغوسیان هم دیگر بازیکنی است که از لیگ NCAA به اردوی تیم ملی دعوت شده است. از این بازیکن چه شناختی داشتید که دعوت شد"؟، بچیروویچ در پاسخ به این پرسش گفت:  من از این بازیکن شناختی نداشتم اما او و چند بازیکن دیگر به من معرفی شدند تا آنها را شناسایی کنم. به همین دلیل به اردوی تیم ملی دعوت‌شان کردم تا در جریان تمرینات وضعیت آنها را زیر نظر بگیرم.

"کاظمی در آغاز اردوی تیم ملی غایب است که البته غیبت او به نوعی هماهنگ شده است. اگر بازیکن دیگری در آغاز تمرینات غیبت داشته باشد چه تصمیمی در مورد او گرفته خواهد شد"؟، این مربی در پاسخ به این پرسش نیز یادآور شد: من در هر شرایط تمریناتم را آغاز می‌کنم اما در مورد غیبت بازیکنان باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد و شرایط به چه صورت است. فعلا نمی‌توانم نظری بدهم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پایان با اشاره به بازگشت دستیار مقدونیه‌ای‌اش و اینکه گفته می‌شود وی به دلیل بیماری فرزندش و مخالفت مسئولان فدراسیون برای مرخصی این کار را انجام داده است، گفت: تا آنجا که من می‌دانم قرارداد بوبان میتف با بسکتبال ایران تمام شده بود و او به قصد خداحافظی به کشورش بازگشت. اما در مورد اینکه چه کسی جایگزین او می‌شود هنوز چیزی مشخص نیست. شاید هم میتف 10 روز بعد بازگردد و خودش در کنار من بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال برای حضور در مسابقات قهرمانی مردان آسیا از روز دوشنبه با حضور 26 بازیکن آغاز می‌شود. این رقابت‌ها 10 تا 20 مردادماه به میزبانی مانیل فیلیپین برگزار می‌شود.

کد خبر 2063075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha