وزیر کشور مصر خبر داد؛

عملیات تعقیب ربایندگان سربازان در سینا / تاکید بر برقراری مجدد ثبات و امنیت

عملیات تعقیب ربایندگان سربازان در سینا / تاکید بر برقراری مجدد ثبات و امنیت

وزیر کشور مصر با بیان اینکه تعقیب ربایندگان سربازان مصری همچنان ادامه دارد، بر برچیده شدن کانونهای جنایت در منطقه سینا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه المصری الیوم، "محمد ابراهیم" وزیر کشور مصر گفت: عملیات تعقیب ربایندگان سربازان مصری در سینا و افراد موسوم به جهادگر همچنان ادامه دارد. وی با بیان این مطلب افزود: هر چه سریعتر باید آنها را بازداشت کرد و پس از تحویل آنها به دادگاه، قانون را اجرا کنیم.

وزیر کشور مصر ادامه داد: کسانی که متهم به ربودن سربازان هستند، شناسایی شده اند، اما تحقیقات دیگری درباره کسانی که در این عملیات دست داشته اند نیز در حال اجرا است.

ابراهیم اظهار داشت : نیروهای وزارت کشور و ارتش همچنان عملیات پاکسازی منطقه سینا را از وجود گروه های موسوم به جهادگر ادامه می دهند و تا زمانی که همه کانون های جنایت برچیده نشوند، این عملیات ادامه خواهد داشت.

وی در پایان متعهد شد امنیت و ثبات را با هماهنگی شیوخ قبایل در صحرای سینا برقرار خواهد کرد. این در حالی است که منابع امنیتی گزارش دادند رئیس جمهور و رئیس امنیت ملی مصر یک هفته پیش از وقوع حادثه، اسناد و مدارک موثقی را درباره ربودن سربازان مصری در صحرای سینا دریافت کرده بودند.

خاطرنشان می شود هفت سرباز مصری ربوده شده در صحرای سینا روز چهارشنبه اول خرداد آزاد شدند. روز پنجشنبه (26 اردیبهشت) سه نیروی پلیس و چهار سرباز مصری در شمال صحرای سینا در شرق عریش سوار مینی بوس بودند که ربوده شدند.

سربازان مصری ربوده شده در یک نوار ویدئویی که در یوتیوب پخش شد از محمد مرسی خواسته بودند مطالبات ربایندگان را محقق کند. آزادی زندانیان سیاسی صحرای سینا به ویژه "شیخ حماده ابو شیته" از جمله خواسته های گروگانگیرها به شمار می رفت.

کد خبر 2062264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha