۵ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۹

صمدي:

نمایشگاه ایران در افغانستان با محوريت خراسان شمالي برگزار مي شود

نمایشگاه ایران در افغانستان با محوريت خراسان شمالي برگزار مي شود

بجنورد - خبرگزاري مهر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: هفتمين نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در افغانستان با محوريت اين استان برگزار خواهد شد.

محمد صمدي در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اين مطلب افزود: نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در افغانستان در طي سال هاي گذشته با عامليت خراسان رضوي برگزار مي شد اما در سال جاري با رايزني هاي انجام شده، مقرر شد تا اين نمايشگاه با محوريت خراسان شمالي برگزار شود.

وي با بيان اينكه اين نمايشگاه هفتمين نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در اين كشور همسايه خواهد بود، اظهار داشت: هنوز زمان دقيق برگزاري اين نمايشگاه مشخص نشده اما به احتمال زياد اين نمايشگاه در ماه هاي پاياني سال جاري برگزار خواهد شد.

صمدي اضافه كرد: با توجه به اينكه در اسفند ماه سال 90 يك هيئت تجاري از افغانستان به خراسان شمالي سفر كرد و در پي اين سفر، مسئولان اتاق بازرگاني افغانستان نيز از تجار خراسان شمالي براي حضور در اين كشور دعوت به عمل آوردند، برگزاري هفتمين نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در افغانستان به خراسان شمالي محول شد.

وي در ادامه نفت و فرآورده های نفتی، مواد غذایی، رنگ و رزین و آهن و فولاد را از جمله زمینه های فعالیت شرکت کنندگان در هفتمين نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ذكر كرد و افزود: صنایع غذایی، صنايع پتروشيمي، پلاستيك، مصالح ساختماني، بازرگانی عمومی، مصنوعات چوبی و ... از دیگر فعالیت هایی است که در این نمایشگاه در معرض دید بازرگانان و صنعتگران افغانستان قرار مي گيرد.

اين مسئول اظهار داشت: کشور  افغانستان بازار خوبی برای تولیدات کشورمان به ویژه تولید کنندگان خراسان شمالی بوده تا از این طریق سطح صادرات افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در پايان تصريح كرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در سال گذشته در مجموع چهار هیئت تجاری را به خارج از کشور اعزام و دو هیئت تجاری را نیز از کشورهای تاجیکستان و پاکستان پذیرش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ايران وافغانستان به طور متقابل رتبه چهارم طرف هاي تجاري يکديگر هستند ولي سطح همکاري و مشارکت نمايشگاهي اين دو کشور در منطقه رتبه برتر را دارد.

مهر ماه سال گذشته ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، با محوريت خراسان رضوي از 18الی 21 مهرماه در تالار مولانا جلال الدین درهرات برگزار شد.

 

کد خبر 2062915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha