۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴

اخبار كردستان/

انقلاب اسلامی در سایه رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) به ثمر رسید

انقلاب اسلامی در سایه رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) به ثمر رسید

قروه - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان قروه گفت: انقلاب اسلامی مردم مسلمان ایران در سایه رهبری مدبرانه و حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) به ثمر رسید و همه موظف به حفظ و پاسداری از آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رسول شیخی زاده در جلسه هماهنگی برنامه های ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، شهرستان قروه اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یک رهبری فرزانه یک حرکت بزرگ در تاریخ بود و در آینده ارزش و جایگاه والای این حرکت ارزشمند بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: انقلاب اسلامی در منظومه تاریخ سیاسی اسلام یکی از نقاط اوج بود و با این وسعت و عظمت کم نظیر بود.

فرماندار قروه با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی نقش تاثیرگذاری در سطح جهان داشته است، ادامه داد: به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی با راهنمایی های حضرت امام خمینی (ره) و حضور انقلابی مردم در عرصه قیام علیه نظام ستم شاهی محقق شد.

شیخی زاده یادآور شد: مناسبت رحلت حضرت امام (ره) از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و لازم است با برنامه ریزی گسترده برای پاسداشت آن اقدام کنیم.

جایگاه شورای نگهبان خدشه بردار نیست

امام جمعه قروه گفت: سعی بدخواهان در خدشه وارد کردن بر جایگاه شورای نگهبان خیالی باطل است و هیچگاه محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام صفرعلی احیا با تقدیر از تمکین داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در برابر تصمیم شورای نگهبان اظهار داشت: تمامی افراد تایید شده دارای صلاحیت هستند اما مردم باید فردی را که اصلح است انتخاب و اداره امور کشور را به وی محول کنند.

وی با اشاره به جایگاه خاص شورای نگهبان در جمهوری اسلامی ایران، افزود: در فتنه 88، قصد استکبار و ایادی آن تخریب این جایگاه بود و هم اکنون نیز با طرح مسائل واهی درباره مسائل داخل ایران سعی دارند به این جایگاه خدشه وارد کنند در حالی که این خیال باطل هیچگاه محقق نمی شود.

امام جمعه قروه با بیان اینکه روند تمامی فعالیت های شورای نگهبان در چارچوب قانون است، ادامه داد: اگر کسانی که امروز از نظر شورای نگهبان احراز صلاحیت نشده اند کمی به گذشته برگردند می بینند که در دوران تصدی سمت های مختلف از کانال همین شورا عبور کرده بودند.

حجت الاسلام احیا یادآور شد: بنابراین اینکه بگویند شورای نگهبان در آن زمان خوب بوده و الان نیست این ناشی از نگرش ضعیف آنان به جایگاه شورای نگهبان است.

وی بیان کرد: مردم بارها و بارها به ویژه در جریانات سال 88 به خوبی نشان داده اند که اگر حرکتی مخالف جریان حرکت ملت باشد از بین می رود و زیر پا له می شود.

افزایش 2.5 درصدی واقعه ولادت در دهگلان

فرماندار شهرستان دهگلان از افزایش 2.22 درصدی واقعه ولادت در این شهرستان طی سال گذشته خبرداد.

محمد رضائی در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان دهگلان اظهار داشت: در سال 91 در دهگلان هزار و 197 واقعه ولادت به ثبت رسیده است که نسبت به سال قبل 2.22 درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه این آمار نسبت به رشد واقعه ولادت استان 2.53 درصد افزایش را نشان می دهد، افزود: براساس آمار، 519 واقعه ولادت در شهر و 678 مورد در روستاها به ثبت شده که از این تعداد هزار و 181 مورد آن در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

فرماندار دهگلان ادامه داد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در سال 91 در این شهرستان برابر 95.6 درصد است یعنی در مقابل هر 100 ولادت دختر حدود 96 پسر متولد می شود که همین شاخص در مدت مشابه سال قبل 101.9 بوده است.

رضائی در ادامه سخنان خود یادآور شد: بالاترین ثبت ولادت در شهرستان دهگلان مربوط به مادران گروه سنی 25 تا 29 سال بوده است.

وی در ادامه به بیشترین فراوانی نام در شهرستان در میان دختران و پسران تازه متولد شده اشاره کرد و بیان کرد: در میان پسران محمد، ماردین، آرتین و در میان دختران شنیا، نیان و اوین در سال 91 فراوانی داشته است.

کد خبر 2063859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha