افزایش ناامنی در افغانستان هدف مشترک پاکستان و امریکا / اعتصاب سه هزار دانشجو و استاد  

افزایش ناامنی در افغانستان هدف مشترک پاکستان و امریکا / اعتصاب سه هزار دانشجو و استاد  

افزایش ناامنی در افغانستان هدف مشترک پاکستان و امریکا و اعتصاب سه هزار دانشجو و استاد دانشگاه از جمله رویدادهای اخیر این کشور جنگ زده به شمار می رود. 

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری صدای افغان در مطلبی نوشت: در یک هفته اخیر بیش از ۱۰ مورد حمله تروریستی و انتحاری در افغانستان به وقوع پیوست که ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

شماری از سناتورهای افغانی، آمریکا و پاکستان را عامل اصلی افزایش ناامنی ها در این کشور معرفی کرده و می گویند که این کشورها با افزایش ناامنی ها به دنبال تحقق اهداف خود در افغانستان هستند.

بلقیس روشن سناتور فراه  طی سخنانی در نشست عمومی امروز مجلس سنای افغانستان، گفت: آمریکا به دنبال تثبیت پیمان امنیتی و ایجاد پایگاه های دائمی در افغانستان است و پاکستان نیز در این راستا به این کشور کمک می کند.

در ادامه نشست امروز مجلس سنای افغانستان ، تعدادی از سناتورها با انتقاد از عملکرد شورای عالی صلح این کشور فعالیت این شورا را در راستای تقویت تروریست ها توصیف کردند و به افزایش عملیات های انتحاری در افغانستان پرداختند.

این سناتورها خاطر نشان کردند : اگر دولت بودجه هنگفت شورای عالی صلح را برای نیروهای امنیتی کشور هزینه می کرد، ناامنی ها در کشور کاهش پیدا می کرد.

روز گذشته نیز شماری از اعضای مجلس نمایندگان از افزایش ناامنی ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده و تاکید کردند که با قدرت گرفتن نواز شریف تمام مدرسه ها بسته و محصلان برای عملیاتهای انتحاری در افغانستان آماده می شوند.

۳۰۰۰  دانشجو و استاد دانشگاه دست به اعتصاب زدند
 
بیش از ۳۰۰۰ دانشجو و استاد دانشگاه استان تخار افغانستان به دلیل آنچه که غصب زمین های این دانشگاه توسط برخی از زورمندان محلی عنوان کردند، دست به اعتصاب درسی زدند.
 
اساتید و دانشجویان دانشگاه استان تخار مدعی هستند که غاصبین زمین، زمین های دانشگاه این استان را غصب کرده اند. شهردا استان تخار در این باره به خبرگزاری صدای افغان(آوا) گفت که زمین دانشگاه جزء منابع ملی است و ما تلاش می کنیم زمین های غصب شده را به دانشگاه باز گردانیم.
 
وی با اشاره به اجرای تمام طرح های دانشگاه  استان تخار، بر ادامه همکاری شهرداری با این دانشگاه تاکید کرد.
 
شهردار استان تخار اعلام کرد که مساحت زمین این دانشگاه 368 هکتار است و کسانی که ادعای مالکیت زمین دانشگاه را دارند، به دادگاه ارجاع داده می شوند.
 
این در حالی است که دانشجویان معترض معتقدند که زورمندان با نفوذی که دارند، نظرشان را بر دادگاه  تحمیل می کنند.
 
با این حال فیصل گفت: دادگاه قضایی یک نهاد مستقل است و هیچ ارگان و نهادی، در رای آنها تاثیر گذار نیست.
 
تعدادی از محصلین معترض مدعی هستند که زمین های دانشگاه استان تخار توسط فرزندان یکی از فرماندهانی که از مقامات بلند پایه ریاست جمهوری حمایت میشوند غصب شده اند.
 
 
کد خبر 2065154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha