۸ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۲۹

در دو ماه نخست سال جاري؛

صادرات غيرنفتي خراسان شمالي هشت درصد افزايش يافت

صادرات غيرنفتي خراسان شمالي هشت درصد افزايش يافت

بجنورد - خبرگزاري مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از افزايش هشت درصدي صادرات غيرنفتي اين استان در طي دو ماهه نخست سال جاري خبر داد.

سيد ابراهيم حسيني در گفتگو با خبرنگار مهر، میزان صادرات انجام شده از خراسان شمالی در دو ماه فروردين و ارديبهشت سال جاري را از نظر ارزي 19.5 ميليون دلار ذكر كرد و افزود: صادارت غيرنفتي اين استان در مدت مذكور از نظر ارزش ارزي به نسبت مدت مشابه سال پيش بيش از هشت درصد رشد داشته است.

وي اظهار داشت: از لحاظ وزنی نيز صادرات انجام شده از خراسان شمالی در دو ماه نخست سال افزون بر 38 هزار تن بوده و از اين نظر نيز افزايش قابل توجهي در ميزان صادرات استان روي داده است.

حسینی عمده کالاهای صادر شده از خراسان شمالی به خارج از کشور را شامل صنایع غذایی، فولاد، پلاستیک، محصولات پتروشيمي، مصالح ساختماني، محصولات كشاورزي، اكسيد آلومينيوم و ... عنوان کرد.

وي با بيان اينكه اين ميزان كالا در مدت دو ماه نخست امسال به مقصد هفت كشور صادر شده اند، افزود: افغانستان، عراق، تركمنستان، هندوستان، تركيه، موزامبيك و تاجيكستان هفت كشوري هستند كه در دو ماه ابتدايي سال جاري از خراسان شمالي كالاهاي مختلفي را دريافت كرده اند.

وی با اشاره به اينكه بیشترین صادرات انجام شده خراسان شمالی طی مدت مذكور به هندوستان بوده است، گفت: افزایش صادرات از این استان به خارج از کشور باعث رشد اقتصادی و بالندگی این استان مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی به عنوان یکی از 16 استان مرزی کشور 301 کیلومتر مرز بین‌المللی با کشور ترکمنستان دارد و استفاده بيشتر از اين ظرفيت مي تواند حجم صادرات كالا از اين استان را به ميزان چشمگيري افزايش دهد.

کد خبر 2065401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha