۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۳۲

از ابتداي امسال/

36 ميليون دلار كالاي صنعتي از خراسان شمالي صادر شد

36 ميليون دلار كالاي صنعتي از خراسان شمالي صادر شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي گفت: از ابتداي امسال تا پايان مهر ماه بيش از 36 ميليون دلار كالاي صنعتي از استان به خارج از كشور صادر شد.

سيدابراهيم حسيني در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در هفت ماهه امسال 264 هزار تن كالاي صنعتي به ارزش بيش از 36 ميليون دلار از خراسان شمالي به خارج از كشور صادر شده است.

او اظهار كرد: در اين مدت ميزان كل صادرات استان 393 هزار تن از نظر وزني و 99 ميليون دلار از نظر ارزي بوده است.

به گفته حسيني تعهد امسال صادرات خراسان شمالی 127 میلیون دلار تعیین شده و با توجه به صادرات 99 ميليون دلاري كالا از استان از ابتداي امسال تا پايان مهر ماه، تاكنون بيش از 78 درصد تعهد صادرات خراسان شمالي محقق شده است.

وي افزود: امسال به رغم تحریم‌های اعمال شده بر کشور، اين ميزان صادرات به نسبت مدت مشابه پارسال بيش از 100 درصد افزايش داشته است.

حسيني عنوان كرد: امسال بیشترین کالاهای صادراتی استان محصولات پتروشیمی، اکسید آلومینیوم، محصولات فولادی، پلاستیکی، ساختمانی، کشاورزی، صنایع غذایی و ظروف شیشه‌ای بوده است.

او اضافه كرد: از كل صادرات خراسان شمالي بيش از 30 درصد آن را محصولات صنعتي تشكيل مي دهد.

اين مسئول گفت: امسال خراسان شمالي به بيش از 19 كشور جهان صادرات داشته و در اين مدت كشور تركمنستان با وارد كردن 34 درصد از محصولات صادراتي استان، در صدر كشورهاي هدف صادراتي خراسان شمالي قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا بر اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي هم اكنون در اين استان 388 واحد صنعتي داراي پروانه بهره برداري با سرمايه‌گذاري 12 هزار و 111 ميليارد ريال و اشتغال زايي 13 هزار و 360 نفر وجود دارد كه 35 مورد از اين واحدها راکد و غير فعال هستند.

 

کد خبر 2173674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha