۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۹:۲۴

در نیمه نخست امسال/

99 درصد هدف گذاری صادراتی در خراسان شمالی محقق شد

99 درصد هدف گذاری صادراتی در خراسان شمالی محقق شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي گفت: در نیمه نخست سال جاری 99 درصد برنامه ها و هدف گذاری صادراتی این استان محقق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدابراهیم حسینی عصر یکشنبه در همایش روز ملی صادرات در بجنورد، با اشاره به پتانسیل های طبیعی و اقتصادی خراسان شمالی، عنوان کرد: این استان قابلیت های زیادی برای توسعه صادرات غیرنفتی دارد.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی با داشتن 383 واحد صنعتی فعال و 147 معدن می تواند نقش بیشتری در صادرات محصولات غیرنفتی کشور ایفا کند.

به گفته حسینی در شش ماهه ابتدایی سال جاری، بیش از 82 میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در نیمه نخست امسال 99 درصد از برنامه ها و هدف گذاری صادراتی در خراسان شمالی محقق شد.

این مسئول با بیان این که در حال حاضر محصولات تولیدی در خراسان شمالی به پانزده کشور جهان صادر می شود، اظهار داشت: آماده نبودن زیرساخت های حمل و نقل و عدم همکاری مناسب بانک ها در ارائه تسهیلات به صادرکنندگان از مهمترین مشکلات و موانع صادرات در استان به شمار می روند و امید است این دو مشکل با مساعدت متولیان مرتفع شود.

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي خراسان شمالي هم در این همایش با اشاره به این که 670 نفر در این استان دارای کارت بازرگانی هستند، عنوان کرد: در سال های اخیر شمار دارندگان این کارت ها در خراسان شمالی افزایش داشته است.

محمد صمدي همچنین از افزایش صادرات غیرنفتی استان به کشورهای مختلف جهان در چند سال اخیر ابراز رضایت کرد و گفت: البته در صورت ایجاد زیرساخت ها و رفع موانع موجود این میزان به مراتب افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به این که سیاست های دولت تدبیر و امید سبب رونق صادرات غیرنفتی می شود، عنوان کرد: دولت یازدهم هم اکنون اعطای معافیت های مالیاتی، حذف پیمان سپاری ارزی و ارائه جوایز صادراتی را در دستور کار قرار داده و با اجرای این برنامه ها به یقین میزان صادرات غیرنفتی در کشور رشد چشمگیری خواهد یافت.

به گفته صمدی تقسیط بدهی واحدهای تولیدی و صنعتی، رفع ممنوع الخروجی صادرکنندگان بدهکار و نیز تامین نقدینگی مورد نیاز صادرکنندگان از دیگر برنامه های دولت تدبیر و امید برای توسعه صادرات غیرنفتی در کشور به شمار می روند.

کد خبر 2163664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha