۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۱۳

اسدیان مطرح کرد:

تقویت روابط تجاری ایران و اروپا/ رایزنان بازرگانی به کشورهای اروپایی اعزام می شوند

تقویت روابط تجاری ایران و اروپا/ رایزنان بازرگانی به کشورهای اروپایی اعزام می شوند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل دفتر بازرگاني كشورهاي اروپايي، آمريكايي و مشترك المنافع سازمان تجارت ايران گفت: سیاست تنش زدایی دولت تدبیر و امید درخواست تجار اروپایی برای فعالیت در ایران را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحميد اسديان عصر يكشنبه در همايش روز ملي صادرات که به منظور معرفی و تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به سیاست های تنش زدایی دولت یازدهم، عنوان کرد: اتخاذ این سیاست ها سبب شده درخواست های تجار و بازرگانان اروپایی برای فعالیت تجاری در ایران افزایش چشمگیری یابد.

به گفته وی مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه سیاست خارجی دولت تدبیر و امید، موجب ایجاد نگرش مثبت در هیئت های تجاری خارجی در مورد جمهوری اسلامی شده به گونه ای که هم اکنون روزانه چندین درخواست از سوی هیئت های تجاری خارجی برای سفر به ایران دریافت می شود.

اسدیان با تاکید بر اینکه باید از این موقعیت مناسب بهره لازم برده شود، عنوان کرد: دولت یازدهم دیپلماسی اقتصادی خود را فعال کرده و می باید در این راستا تجار ایرانی در کشورهای خارجی نیز ارتباطات خود با سفارتخانه های ایران را افزایش دهند.

مديركل دفتر اروپا، آمريكا و كشورهاي مشترك المنافع سازمان تجارت ايران اظهار كرد: علاوه بر این در داخل کشور نیز باید اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان های مختلف، هیئت های تجاری خود را به کشورهای مختلف اعزام کنند تا شمار کشورهای هدف صادراتی افزایش یابد.

اسدیان یکی دیگر از راهکارهای افزایش مبادلات تجاری بین ایران و کشورهای خارجی را استقرار رایزن بازرگانی در سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف ذکر و اظهار کرد: در این راستا استقرار رايزنان بازرگاني در سفارتخانه هاي ايران با اولویت کشورهای اروپایی آغاز شده و بر اساس برنامه 31 رایزن بازرگانی در سفارتخانه های ایران در کشورهای اروپایی مستقر می شوند.

به گفته وی هم اکنون 10 رایزن بازرگانی در سفارتخانه های ایران در کشورهای اروپایی مستقر شده و این روند همچنان ادامه دارد.

اسدیان در ادامه از تحقق 71 درصدی برنامه صادراتی ایران در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این میزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

مديركل دفتر بازرگاني كشورهاي اروپايي، آمريكايي و مشترك المنافع سازمان تجارت ايران رفع موانع صادراتی، تسهیل قوانین موجود در این زمینه و تامین نقدینگی مورد نیاز را از جمله راهکارهای افزایش صادرات ذکر کرد.

گفتنی است، در اين همايش از ۱۵ صادر كننده نمونه خراسان شمالي تجلیل شد.

کد خبر 2163640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha