۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۴۸

در همایش روز ملی صادرات/

15 صادر کننده نمونه خراسان شمالی تجلیل شدند

15 صادر کننده نمونه خراسان شمالی تجلیل شدند

بجنورد - خبرگزاری مهر: 15صادر کننده نمونه خراسان شمالی با حضور مديركل دفتر بازرگاني كشورهاي اروپايي، آمريكايي و مشترك المنافع سازمان تجارت ايران مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش روز ملی صادرات با هدف تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان شمالی عصر یکشنبه با حضور عبدالحمید اسدیان مديركل دفتر بازرگاني كشورهاي اروپايي، آمريكايي و مشترك المنافع سازمان تجارت ايران و شماری از مسئولان استانی برگزار و طی آن پانزده صادر کننده نمونه خراسان شمالی تجلیل شدند.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی در این همایش، سیاست های دولت تدبیر و امید را فرصت مناسبی برای تقویت صادرات ذکر و اظهار کرد: باید با ارتقا کیفیت تولیدات داخلی، صادرات غیرنفتی ایران توسعه یابد.

حسن قلیزاده با اشاره به اینکه در چند سال اخیر صادرات غیرنفتی در خراسان شمالی روند رو به رشدی داشته است، افزود: برای سال جاری 127 میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی از این استان هدف گذاری شده و امید می رود این میزان تا پایان برنامه پنجم توسعه به 200 میلیون دلار افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات اقتصادی سفر مقام معظم رهبری به استان، عنوان کرد: در سفر سال گذشته مقام معظم رهبری به خراسان شمالی نیز مصوبات خوبی در زمینه تقویت زیرساختهای اقتصادی استان به تصویب رسید به گونه ای که بیش از 30 درصد مصوبات سفر رهبری به استان به بخش های تقویت زیرساخت های فعالیت اقتصادی در خراسان شمالی مربوط می شود.

به گفته قلیزاده از 200 مصوبه سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، 65 مصوبه آن به بخش های اقتصادی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: البته در این زمینه 70 درصد از مجموع اعتبارات مصوب در سفر رهبری به استان نیز برای توسعه بخش های اقتصادی مصوب شده به گونه ای که از 40 هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب در این سفر، بیش از 28 هزار میلیارد ریال مربوط به توسعه زیرساخت های اقتصادی و تولیدی می شود.

کد خبر 2163649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha