ولید المعلم:

حضور سوریه در "ژنو 2" بدون پیش شرط/اسد تا سال 2014 باقی می ماند

حضور سوریه در "ژنو 2" بدون پیش شرط/اسد تا سال 2014 باقی می ماند

وزیر امور خارجه سوریه در گفتگویی با اعلام اینکه رئیس جمهوری این کشور تا سال 2014 در قدرت باقی می ماند از حضور دمشق در نشست ژنو 2 بدون هر گونه پیش شرطی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در گفتگو با المیادین اظهار داشت: دمشق بدون پیش شرط در نشست ژنو 2 شرکت خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تا آخر دوره ریاست جمهوری خود در این سمت باقی خواهد ماند و احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 بار دیگر نامزد خواهد شد.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: دمشق به کشورهای جهان و شورای امنیت ابلاغ کرده است اگر اسرائیل به سوریه تجاوز کند ارتش سوریه فورا به آن واکنش نشان خواهد داد چرا که دفاع از خود در منشور سازمان ملل متحد درج شده است.

ولید المعلم درباره روابط دمشق با کشورهای عربی گفت: سفارت مصر در دمشق همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و سفارت سوریه در قاهره نیز فعال است. ما آماده ایم روابط خود را با کشورهایی که با سوریه قطع رابطه کرده اند از سربگیریم اما این امر مشروط بر آن است که این کشورها رسما خواهان این مسئله باشند.

وی افزود: سوریه قطر، ترکیه و عربستان سعودی را به حمایت از تروریسم متهم نکرده است بلکه افراد بازداشت شده به این کشورها که حامی مالی شان هستند و اینکه چگونه در اردن آموزش دیده اند اعتراف کرده اند. دمشق بارها در این رابطه به شورای امنیت نامه نوشته است اما این شورا قطعنامه های مربوط به مبارزه با تروریسم را در مورد سوریه اجرایی نکرده است.

ولید المعلم تصریح کرد: بیش از 28 کشور زمینه را برای اعزام گروه های افراطی موسوم به گروه های جهادی به سوریه از طریق خاک ترکیه فراهم کرده اند و من همچنین از موضع اردن [در قبال سوریه] متحیر هستم.

وزیر امور خارجه سوریه درباره موضع روسیه و قراردادهای سلاح با این کشور گفت: روسیه تنها به ما سلاح های دفاعی داده است و این کشور متعهد به اجرای قراردادهایی است که پیش از بحران سوریه آنها را با سوریه امضا کرده است.

 

کد خبر 2066307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha