۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۲۲

احمدي بيغش:

خدمات دولت هاي نهم و دهم در طول دوران نظام اسلامي بي سابقه بود

خدمات دولت هاي نهم و دهم در طول دوران نظام اسلامي بي سابقه بود

مانه و سملقان- خبرگزاري مهر: استاندار خراسان شمالي گفت: خدمات و اقدامات انجام شده دولت هاي نهم و دهم در اين استان، در طول سال هاي پس از پيروزي انقلاب بي سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدي بيغش صبح پنج شنبه در نشست فوق العاده شوراي اداري خراسان شمالي كه در روستاي دارالشهدا(چخماقلو) در شهرستان مانه و سملقان برگزار شد، با اشاره به برگزاري انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا، افزود: حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي در تاريخ 24 خرداد ماه، بار ديگر نقشه هاي دشمنان نظام را نقش بر آب خواهد كرد.

وي با بيان اينكه در اين زمينه اولويت اصلي دولت خدمتگزار نيز ايجاد بستر مناسب به منظور خلق حماسه سياسي است، اظهار داشت: دولت تمام توان خود را براي برگزاري هر چه بهتر انتخابات و حضور پرشور و دشمن شكن مردم انجام خواهد داد.

نماينده عالي دولت در خراسان شمالي در ادامه با اشاره به خدمات و اقدامات دولت هاي نهم و دهم در كشور و اين استان، گفت: دولت احمدي نژاد در طول حدود هشت سال، خدمات بي سابقه اي را به مردم ايران ارائه داد و اين خدمات نيز تا آخرين روز عمر دولت با قوت و شدت روز اول ادامه خواهد داشت.

وي اضافه كرد: در خراسان شمالي نيز خدماتي كه در اين چند سال توسط دولت هاي نهم و دهم ارائه شد در طول سال هاي پس از پيروزي انقلاب بي سابقه بود.

احمدي بيغش با اشاره به اجرايي شدن پروژه بزرگ راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان در دولت دهم، عنوان كرد: كار اجرايي اين پروژه از سال گذشته و با عامليت قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا آغاز شده و اولويت نيز ساخت خط آهن بجنورد- مشهد است.

به گفته وي در سال 92 نيز با مشاركت آستان قدس رضوي و شركتي خارجي، روند احداث اين خط آهن شتاب مي گيرد و به فضل الهي تا سه الي چهار سال آينده خراسان شمالي نيز به شبكه ريلي كشور مي پيوندد.

احمدي بيغش آبرساني به شهر بجنورد از سد شيرين دره را يكي ديگر از خدمات ماندگار دولت در خراسان شمالي دانست و افزود: در حال حاضر 70 درصد مردم بجنورد از مزاياي اين طرح برخوردار شده اند و در آينده اي نزديك، تمام اهالي شهر 200 هزار نفري بجنورد تحت پوشش قرار مي گيرند.

وي همچنين تاسيس شهرستان جديد راز و جرگلان در اين استان را از ديگر اقدامات ارزنده دولت در خراسان شمالي ذكر كرد و گفت: دستگاه هاي دولتي استان بايد 10.3 درصد از اعتبارات عمراني خود در سال 92 را به اين شهرستان اختصاص دهند و علاوه بر اين در سال جاري نيز 100 نيروي رسمي در شهرستان راز و جرگلان استخدام خواهند شد.

استاندار خراسان شمالي در پايان با اشاره به اجراي طرح هاي مصوب در سفر مقام معظم رهبري به اين استان، اضافه كرد: تمامي منابع مالي مصوب در سفر رهبري براي سال 91 تخصيص و به دستگاه ها ابلاغ شده و پروژه هاي مصوب نيز در دست اجرا قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، روستاي چخماقلو از توابع بخش مركزي شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالي به نسبت جمعيت خود رتبه اول تعداد شهدا در دوران دفاع مقدس را در كشور دارد.

روستاي چخماقلو از توابع بخش مركزي شهرستان مانه و سملقان كه در حدود 20 كيلومتري آشخانه مركز اين شهرستان واقع شده، در دوران دفاع مقدس با داشتن هزار و 200 نفر جمعيت، 33 شهيد، 25 جانباز و دو آزاده را تقديم نظام و انقلاب كرده است.

با در نظر گرفتن تعداد جمعيت، در اين روستا از هر 36 نفر يك نفر در راه انقلاب و ميهن شهيد شده و علاوه بر اين 25 جانباز، دو آزاده و 150 ايثارگر ديگر نيز از اين روستاي كوچك در ميدان هاي نبرد، عليه دشمن اين آب و خاك جنگيده اند.

بنا بر اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ چخماقلو به نسبت جمعيت بيشترين تعداد شهدا را در كشور به خود اختصاص داده و به همين دليل نيز نام دارالشهدا براي اين روستاي كوچك كوهستاني پيشنهاد شده است.

برگزاری جلسه شورای اداری استان در این روستا را، استاندار خراسان شمالي در نشست پيشين شوراي اداري استان در بجنورد، به منظور ارج نهادن به مقام شهدا و مردم شهیدپرور چخماقلو پيشنهاد كرده بود.

 

کد خبر 2066421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha