۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۵

تحولات افغانستان/  

حمله به ساختمان شورای صلح ولایت بادغیس/ 72 عضو طالبان کشته و زخمی شدند 

حمله به ساختمان شورای صلح ولایت بادغیس/ 72 عضو طالبان کشته و زخمی شدند 

حمله افراد مسلح به ساختمان شورای صلح ولایت بادغیس و کشته و زخمی شدن 72 شبه نظامی در عملیاتهای مشترک نیروهای دولت افغانستان و نیروهای خارجی در نقاط مختلف این کشور از جمله رویدادهای اخیر این کشور به شمار می رود. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدای افغان، مسئولان محلی افغانستان از حمله افراد مسلح ناشناس به ساختمان شورای صلح استان بادغیس خبر دادند.

خلیل اچکزی رئیس شورای صلح استان بادغیس ضمن تایید این خبر به خبرگزاری صدای افغان(آوا) گفت: عصر روز گذشته دو فرد سوار بر موتور سیکلت، بمب های دستی خود را به سوی ساختمان شورای صلح استان بادغیس پرتاب کردند  و این حمله خسارت مالی بسیاری را به بار آورد.

به گفته‏ وی عاملین و سازماندگان این حرکت تاکنون مشخص نشده اند. رئیس شورای صلح ولایت بادغیس بر این عقیده است که مخالفین مسلح دولت قصد دارند تا فعالیتهای صلح طلبانه این شورا را تحت تاثیر قرار دهند. 

تحقیقات جدی پلیس در این زمینه آغاز شده است و طالبان هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

خبر دیگر اینکه وزارت کشور افغانستان از کشته و زخمی شدن 72 شبه نظامی در عملیاتهای مشترک نیروهای دولت افغانستان و نیروهای خارجی در نقاط مختلف این کشور خبر داد.

این عملیات ها در ولایات بدخشان، بلخ، قندهار، ارزگان، پکتیکا، پکتیا، هرات و غور با همکاری نیروهای ارتش نیروهای امنیتی و نیروهای ائتلاف انجام شد و ۸ نفر توسط نیروهای امنیتی افغانستان بازداشت شدند. 

در این عملیات ها مقداری زیادی جنگ افزار های سبک وسنگین توسط نیروهای پلیس کشف و ضبط شد. بر اساس یک اطلاعیه وزارت افغانستان، مامورین پلیس افغانستان دو حلقه بمب را از استان لغمان کشف و خنثی کردند.

 
 
 
کد خبر 2067476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha