۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۱۴

پخش 9 انیمیشن با محوریت امام خمینی (ره) از شبکه پویا

پخش 9 انیمیشن با محوریت امام خمینی (ره) از شبکه پویا

شبکه پویا 200 دقیقه انیمیشن را با محوریت به تصویر کشیدن گوشه‌های مختلف زندگی امام خمینی (ره) در ایام رحلت ایشان روی آنتن می‌فرستد تا کودکان با این بزرگمرد آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "امام و کودک"، "جایزه"،‌ "مسافرت"، "نقاشی من"، "پدر بزرگ خوب همه دنیا"، "میگساری"، "امام مهربان ما"، "نامه به آفتاب"، "ایران ما" و فیلم سینمایی "پابه پای آفتاب" عنوان انیمیشن‌هایی است که قرار است در ایام رحلت امام خمینی (ره) از شبکه پویا پخش شود.

"امام و کودک" که در 4 قسمت 15 دقیقه‌ای به کارگردانی ابراهیم گرجی و تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا و هنرمندی بهمن عبدی بر روی بوم نقاشی تولید شده است به خاطرات کودکان از امام خمینی می‌پردازد و قرار است در روزهای دوشنبه تا پنج شنبه از شبکه پویا پخش شود.

"می گساران" به کارگردانی راضیه فلاح و تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا برگرفته از اشعار امام خمینی و قرار است در روز دوشنبه 13 خرداد ساعت 22:27 از شبکه پویا پخش شود.

"امام مهربان ما" به کارگردانی  اشرف جعفری و تهیه کنندگی مرکز استان اصفهان در یک قسمت 15 دقیقه‌ای با تکنیک 2 بعدی تولید شده است. داستان این انیمیشن به ماجرای گردنبندی می‌پردازد که توسط یک پیرزن خارجی به امام هدیه می‌شود و قرار است در روز سه شنبه 14 خرداد ساعت 17:28 از شبکه پویا پخش شود.

"نامه به آفتاب" در 12 دقیقه به كارگردانی فرحناز باقر و تهیه‌كنندگی مركز صبا با تكنیك دوبعدی و با روش كاملا سنتی بر اساس داستانی واقعی از خاطره یك كودك روستایی شكل گرفته است.

كارگردان كار كه خود فیلمنامه این انیمیشن را به رشته تحریر درآورده است، در اولین تجربه كارگردانی خود این فیلم كوتاه را برای نوجوانان ساخته است. این انیمیشن چهارشنبه 15 خرداد ساعت 20:46 از شبکه پویا پخش می‌شود.

"پا به پاي آفتاب" درباره دوران جواني و نوجواني حضرت امام خميني (ره) توسط رسول بابا رضا كارگرداني و به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

در خلاصه داستان اين انيميشن آمده است: قشون دولتي براي سركوب عشاير بختياري در مسير خود از اطراف خمين مي‌گذرند كه دچار مشكل در تهيه آذوقه مي‌شوند. با تباني راهزنان منطقه آنها كاروان زيارتي خمين را در مقابل باج و خراج گروگان مي‌گيرند. در اين ميان روح اله از جوانان شهر به همراه ديگر دوستان خود دسيسه راهزنان را ناكام مي‌گذارند. این انیمیشن سینمایی دوشنبه 13 خرداد ساعت 22 از شبکه پویا پخش می‌شود.

مجموعه 109 قسمتي "ايران ما" به صورت موشن گرافيک شيوه استاپ موشن توسط علی مریخی کارگردانی و در مرکز  مرکز پویانمایی صبا توليد و درمناسبت‌هاي مختلف از شبکه‌هاي متعدد پخش خواهد شد.

اين کار جهت معرفي شخصيت‌هاي فرهنگي و هنري و اماکن مذهبي و ديدني اين کشور در قالب موشن گرافيک در 109 قسمت ساخته شده است.

اين مجموعه در نظر دارد براي کودکان و نوجوانان با زبان ساده و شيوه‌اي نو مفاخر و اماکن معروف کشور را در قالب آيتم‌هاي 2 دقيقه‌اي معرفی کند. همچنين اين گروه سني با فرآيند تکوين طرح و نقاشي، آموزش نقاشي را ياد خواهد گرفت.

یک قسمت از این مجموعه در روز چهارشنبه 15 خرداد ساعت 20 از شبکه پویا پخش می‌شود.

کد خبر 2067533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha