۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۳۵

محمد علی‌آبادی مطرح کرد؛

وزیر ورزش قبول کند، انتخابات عقب می‌افتد/ اصلا فکر ماندن نیستم

وزیر ورزش قبول کند، انتخابات عقب می‌افتد/ اصلا فکر ماندن نیستم

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به برگزاری مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در روز 20 خردادماه و اینکه حضور در شورای شهر و کمیته ملی المپیک منافاتی با یکدیگر ندارند، گفت: اگر ورزش و جوانان فعلی قبول کند، می‌توانیم انتخابات کمیته ملی المپیک را به تعویق بیاندازیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک ایران عصر امروز شنبه در نشست خبری خود با بیان اینکه مدت‌ها بوده که دنبال اصلاح اساسنامه است، اظهار داشت: اساسنامه کمیته ملی المپیک را تهیه و چندین بار IOC ارسال کردیم که متاسفانه هر بار به دلیلی برگشت می‌خورد اما در آخرین مورد بحث کمیته بین‌المللی المپیک، تعداد اعضای اصلی و فردی بود.

وی ادامه داد: کمیته بین‌الملی المپیک به ما گفته بود اعضای اصلی شما را باید 26 و اعضای غیر المپیکی مطابق ضوابط حداکثر 25 عضو باشند. اگر ما طبق این خواسته IOC عمل می‌کردیم تعدادی از تیم‌های ورزشی و نمایندگان ما نیز حذف می‌شدند.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه در یک رفت و برگشت 2،3 ماهه به دنبال راهکاری می‌گشتیم که فدراسیون‌های خود را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: سرانجام به راهکاری رسیدیم که 6 قهرمان المپیک را وارد دسته اول کرده تا تعداد آن به 32 برسد، با این شرایط توانستیم گروه دوم را هم به 31 عدد افزایش بدهیم.

وی اضافه کرد: ابتدا IOC به ما اعلام کرد این کار خلاف قانون است اما ما دائما پیگیری کردیم تا این مشکل را رفع کنیم. ضمن اینکه تعدادی از آقایان هم از داخل کشور به ما ایراد می‌گرفتند که چرا اینقدر اصلاح اساسنامه طول کشید اما سرانجام این ماجرا برای ما خوب شد زیرا حرف ما به کرسی نشست و در نشست 8 خرداد که در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد، IOC با خواسته‌های ما موافقت کرد و اساسنامه ما نیز تصویب شد.

علی‌آبادی با بیان اینکه با توجه به قاعده و قانون باید مجمع عمومی کمیته ملی المپیک را برای تصویب اساسنامه برگزار کنیم، یادآور شد: با پیگیری‌های وزیر ورزش و جوانان و خودمان در کمیته ملی المپیک و همچنین تایید فدراسیون‌های عضو تصمیم گرفتیم، زمان مجمع عمومی را کمی جلو انداخته و آن را از تاریخ سوم تیر به 20 خرداد برسانیم.

"یک ماه تا 40 روز بعد از برگزاری مجمع عمومی، مجمع انتخاباتی کمیته برگزار می‌شود." وی با اشاره به این مسئله در پاسخ به این سئوال که آیا بهتر نیست انتخابات کمیته ملی المپیک در زمان روی کار آمدن وزیر ورزش جدید برگزار شود و آیا امکان چنین موضوعی وجود دارد، افزود: اگر ورزش فعلی قبول کند، می‌توانیم این انتخابات را به تعویق بیاندازیم البته این موضوع هم باید در مجمع عمومی به تصویب اعضا برسد.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص دو شرط کمیته بین‌المللی المپیک و اینکه آیا آنها نیز محقق شده است؟، خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های وزیر، این موضوع در حال حل و فصل است. تعدادی از اساسنامه فدراسیون‌ها ارسال شده است، ضمن اینکه در مورد جابجایی روسای فدراسیون‌ها هم پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی اضافه کرد: البته همه کسانی که مدعی هستند باید در این امر به ما کمک کنند تا مشکل نیز حل شود. شخصا با احمد دنیا مالی رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی صحبت کردم و از او خواستم به خاطر منافع کشور هم که شده به ما کمک کند. خدا را شکر مسائل یک به یک در حال رفع شدن هستند.

علی‌آبادی با بیان اینکه اساسنامه تایید شده امروز به دست ما رسیده است، تصریح کرد: در شرایطی که دنیامالی رضایت ندهد، آن موقع باید با پیگیری‌های وزارت ورزش و جوانان، نظر مساعد IOC را جلب کنیم.

وی افزود: بعضی از فدراسیون‌ها مشکلاتشان را با فدراسیون‌های جهانی رفع کرده‌اند و ظاهرا تنها فدراسیون مشکل‌دار قایقرانی است که باید آن را هم حل کنیم. البته دنیامالی مدعی است که اصلا نمی‌خواهد قایقرانی معلق باشد اما او از برخی رفتارها دلخور است.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه اگر احساس کنم مجمع کمیته ملی خواهان حضور من است در آن شرکت می‌کنم، تاکید کرد: از زمانی که در ورزش و کمیته ملی المپیک حضور دارم، اعتبارات این ارگان از 8 میلیارد تومان به 55 میلیارد تومان افزایش یافته و رتبه ایران در بازی‌های آسیایی از دهم به چهارم تقلیل یافته است. ضمن اینکه در المپیک هم به مقام هفدهم دست یافتیم و ورزش بانوان هم دارای جایگاه ویژه ای شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا قبول دارید ادامه حضور شما در کمیته ملی المپیک به نفع ورزش خواهد بود؟، اظهار داشت: اینکه چه کسی رئیس شود با تصمیم اعضای مجمع صورت خواهد گرفت. من اصلا فکر ماندن را نمی‌کنم.

علی‌آبادی در پاسخ به این سئوال که گفته بودید اگر انتخابات آزاد باشد در آن شرکت خواهید کرد، آیا هنوز هم بر این باور هستید که انتخابات آزاد است؟، اذعان داشت: امیدوارم انتخابات آزاد باشد. البته اعضای مجمع در اتاقی دربسته و کاملا مخفیانه رای می‌دهند.

وی اضافه کرد: مجددا می‌گویم اگر انتخابات آزاد باشد، در آن شرکت خواهم کرد اما فراموش نشود که فدراسیون‌ها به خاطر بودجه و پولی که از وزارت ورزش و دولت می‌گیرند، تابع آنها نیستند.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان با بیان اینکه حضور در شورای شهر و کمیته ملی المپیک با یکدیگر منافاتی ندارد، گفت: شورای شهر برای 8 میلیون تهرانی است و هدفم ارائه خدمت به آنان است چرا که این امر را افتخاری برای خود می‌دانم. شورای شهر یک سمت است اما ورزش یک موضوع اجتماعی که ارتباط چندانی با یکدیگر ندارد.

کد خبر 2067843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha