۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۸:۵۵

جعفرپور در گفتگو با مهر:

مدیران کنونی سپاهان نتیجه گرا هستند/ کاپیتانی را بدون دلیل از من گرفتند

مدیران کنونی سپاهان نتیجه گرا هستند/ کاپیتانی را بدون دلیل از من گرفتند

اصفهان – خبرگزاری مهر: هافبک تیم سپاهان گفت: به نظر من مدیران سپاهان توجه چندانی به بومی‌گرایی نداشتند و بیش از بومی‌گرایی به نتیجه فکر می‌کردند، هرچند که فوتبال حرفه‌ایست و شاید آنها حق داشتند اینگونه فکر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفرپور که هفته گذشته از تیم سپاهان جدا شد، انتقاداتی نسبت به سیاست‌های مدیران باشگاه سپاهان مطرح کرد و نسبت به شرایط حاکم بر این باشگاه درد و دل‌هایی بر زبان آورد. گفتگوی تفصیلی خبرگزاری مهر با این هافبک تیم سپاهان را در ادامه می‌خوانید.

بالاخره از سپاهان جدا شدی؟

بله. من از سپاهان جدا شدم و با قراردادی یک ساله به سایپا پیوستم. فعلا یک فصل صحبت کرده‌ام و قرارداد داخلی‌ام را با باشگاه سایپا امضا کردم.

با انگین فیرات، سرمربی سایپا پیش از این در سپاهان کار کرده بودی درست است؟

بله. من 3،4 سال پیش با فیرات کار کردم و فکر می‌کنم از شرایط او آگاهی کامل دارم.

شرایط سایپا را چگونه می‌بینی؟ش

بالاخره هر تیمی در ابتدای فصل می‌آید تا به جایگاه خوبی برسد؛ سایپا هم هنوز بازیکنان خود را جذب نکرده اما به دنبال این است که تیمی ببندد تا در لیگ حرفی برای گفتن داشته باشد.

خیلی بی‌حاشیه از سپاهان جدا شدی و کسی هم فکر نمی‌کرد از سپاهان جدا شوی؛ چه شد که از تیمت جدا شدی؟

به هر حال در فوتبال یک جا ماندن نیست و این نیست که حتما در یک تیم بمانی. من فوتبالم را با سپاهان شروع کردم و امیدوارم با سپاهان هم به پایان برسانم اما به خاطر اینکه ترافیک روی نیمکت سپاهان زیاد است، ترجیح دادم برای اینکه خودی نشان بدهم، در تیم دیگری تجربه کنم.

در یک مصاحبه گفته بودی کرانچار از قیافه من خوشش نمی‌آید.

نه بحث شکل و ظاهر و قیافه که مطرح نیست اما در فوتبال مربی سلیقه دارد و ممکن است یک نفر از کسی خوشش نیاید. کرانچار اعتقادی که باید به من داشته باشد را ندارد و به من میدان نمی‌دهد و شاید مربیان دیگری وجود داشته باشند که این میدان را به من بدهند. به هر حال هر فوتبالیستی نیاز دارد که میدانی در اختیارش قرار گیرد تا بتواند خودش را نشان دهد. اینکه آدم بخواهد همیشه روی نیمکت باشد و بعد برای امتحان به زمین برود تا فشار مربی و تماشاگر رویش نباشد، آن چیزی که باید بازی کند را نمی‌کند و به همین دلیل من برای اینکه فوتبال بازی کنیم به تیم دیگری رفتیم.

من نیم‌فصل دوم سال گذشته نیم‌فصل خوبی نداشتم و ترجیح دادم مدتی از سپاهان دور باشم تا به تیم دیگری بروم که عملکردم بهتر باشد.

جدایی تو برای خیلی‌ها عجیب بود چون امثال تو، پاپی و محرم نویدکیا از گوشت و خون سپاهان هستید.

متاسفانه تیم سپاهان در یکی دو سال اخیر از حالت بومی گرایی خود در آمده است؛ البته در لیگ حرفه‌ای بازی می‌کنیم و سپاهان هم یک تیم حرفه‌ای در آسیاست؛ بازیکنانی که نام بردید همه بازیکنان خوبی هستند اما متاسفانه در سپاهان قدر نمی‌دانند.

قلعه‌نویی در زمان ساکت با وجود این همه ستاره اجازه نداشت بازیکنانی نظیر شما را کنار بگذارد. به نظرت چرا حالا این اتفاق رخ داد؟

شاید به خاطر مدیریت باشد و شاید آقای ساکت جوری مدیریت می‌کرد که اعتقاد به تیم بومی داشتند و شاید آقای رحیمی و تیمش به نتیجه بیشتر از تیمی بومی اعتقاد داشته باشند؛ من در زمانیکه قلعه‌نویی بود و ما 7،8 بازیکن ملی داشتیم و ترافیک زیادی هم روی نیمکت بود، بیشتر از حالا به من بازی می‌رسید اما حالا نمی‌دانم دلیلش چه بود و خود من هم از این مسئله کنجکاو بودوم.

پس چرا پیش‌از این در این زمینه حرفی نزدی؟

خودم نمی‌خواستم حاشیه‌سازی کنم و فقط دنبال فوتبال بازی کردن بودم اما انگار آدم هرچه ساکت‌تر بنشیند، کمتر به او بازی می‌رسد. من چون دنبال حاشیه‌سازی نبودم، ترجیح دادم به جای حاشیه‌سازی از تیم جدا شوم.

البته حتی اگر یک مدیر تو را بخواهد، وقتی مربی علاقه‌ای نداشته باشد، نمی‌تواند کاری کند.

کرنچار، سرمربی سپاهان مربی با سوادی است و بالاتر از لیگ ماست اما چون کرانچار به من اعتقاد ندارد، من در سپاهان آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی‌گرفتم. به هر حال شاید کرانچار اعتقادی به سبک فوتبال من نداشته باشد و به همین دلیل من از سپاهان جدا شدم اما من اصلا دوست نداشتم که از سپاهان جدا شوم؛ راستش را بخواهید خیلی دوست داشتم در سپاهان بمانم اما در این تیم برخی اصول من زیر پا گذاشته شد. من سال گذشته کاپیتان دوم این تیم بودم اما امسال چیز دیگری اتفاق افتاد و من حتی در این زمینه هم حرفی نزدم.

کاپیتان دومی را به احمد جمشیدیان و امید ابراهیمیدادند؟

بله. بعد از محرم ابتدا احمد کاپیتان بود که او دچار برخی اتفاقات شد و بعد از آن امید کاپیتان شد که حتما هر دوی آنها شایستگی‌اش را داشته‌اند.

مگر کاپیتانی به سابقه نیست؟

خب اگر بخواهید به سابقه نگاه کنید، بعد از محرم کاپیتان دوم من می‌شوم و بعد از من حسین بیشترین سابقه را در سپاهان داشته باشد.

مثل این است که در رئال به جای کاسیاس رونالدو بازوبند کاپیتانی را ببندد.

به هر حال پارسال که این بحث‌ها شد محرم به من گفت که این مسائل مهم نیست و مهم موفقیت تیم است که من هم گوش کردم، البته اینها اعتماد به نفس بازیکن را می‌گیرد و شخصیت فوتبالی بازیکنان را از بین می‌برد؛ تمام تیم‌ها سعی می‌کنند به بازیکنان خود مخصوصا اگر بومی باشد، بها دهند اما نمی‌دانم در سپاهان بها را از بازیکنان بومی اصفهان می‌گیرند. اگر کسی بومی‌های اصفهان را جمع کند و تیم خوبی در لیگ تشکیل دهد، واقعا تیم خوبی در لیگ می‌شود اما متاسفانه کسی این کار را نمی‌کند؛ برخی از بومی‌های اصفهان در تیم سپاهان نیمکت‌نشین می‌شوند و حرفی از آن نمی‌زنند و من نمی‌دانم این به خاطر عرقی است که به سپاهان دارند یا احساس می‌کنند که ناتوان هستند.

حسین پاپی، هم بازی تو در سپاهان در مصاحبه‌ای گفته بود من از سپاهان نمی‌روم تا بیرونم کنند. او که در زمان امیر قلعه‌نویی آنچنان در ترکیب سپاهان به میدان نمی‌رفت، نیمکت‌نشینی را تحمل کرد و از سپاهان نرفت و تا امسال به ترکیب اصلی بازگردد و امسال بازیکن فیکس تیم بود.

به نظر شما همین حسین پاپی در اندازه خودش حقش را از فوتبال گرفت؟ اگر پاپی فیکس یک تیم بازی می‌کرد، به نظرتان حق اینکه فیکس تیم ملی بشود یا لژیونر شود را نداشت؟ البته پاپی وقتی چند بازی به میدان رفت، بعد از آن اعتماد به نفس لازم را به دست آورد و حالا یک مهره تاثیرگذار در تیم ماست.

یعنی می‌گویی پاپی اشتباه کرد که در سپاهان ماند؟

به هر حال اعتقاد شخصی او بوده اما خیلی از بازیکنان در تیم ما بودند و موفق نبودند و در تیم‌های دیگر هم نتوانستند موفق باشند و نمی‌توانم بگویم اگر پاپی از سپاهان جدا شده بود، تیم ملی بود اما به هر حال این یک مسئله شخصی برای هر کسی بود دیگر. در مورد خودم هم باید بگویم من اگر این فصل هم در سپاهان می‌ماندم، میدان لازم را به من نمی‌دادند در صورتی که به نظرم من در درجات بالا می‌توانم بهتر ظاهر شوم و اگر به من میدان داده نشود، شرایط من بدتر می‌شد.

امسال شرایط سختی در سپاهان داشتم، برخی مواقع من در زمین می‌آمدم و تماشاگران مرا هو می‌کردند؛ من فصل گذشته پیشنهاداتی داشتم و گفتم که تیمم سپاهان است و در تیم ماندم اما اصلا دوست نداشتم که اینگونه با من رفتار شود.

اجازه بده به تیم کنونی‌ات هم بپردازیم. برخی می‌گویند با حضور فیرات ممکن است سایپا امسال نتیجه نگیرد. مخصوصا اینکه او در دو تیم سابقش در ایران یعنی سپاهان و گسترش فولاد عملکرد چندان خوب ینداشته است.

فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد؛ فیرات هم مربی بزرگی است و اگرچه در سپاهان و گسترش فولاد نتیجه نگرفته اما نمی‌شود حالا در موردش پیش‌بینی کرد. به هر حال سایپا او را انتخاب کرد و احساس می‌کنم تیم خوب و یک دل و هم دست و یک پارچه‌ای با محیطی بدون حاشیه دارد.

روزی را می‌بینی که با اقتدار به سپاهان برگردی؟

من اول صحبت‌هایم هم گفتم فوتبالم را با سپاهان شروع کردم و دوست دارم با سپاهان تمام کنم. اگرچه به برخی دلایل نتوانستم امسال در سپاهان نباشم اما امیدوارم روزی به سپاهان بازگردم و برای این تیم مفید باشم.

 

کد خبر 2067972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha