۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۸:۵۳

در گفتگو با مهر عنوان شد:

شانس کم والیبال برای پیروزی مقابل روسیه/ نباید بار روانی تیم را زیاد کرد

شانس کم والیبال برای پیروزی مقابل روسیه/ نباید بار روانی تیم را زیاد کرد

مربی پیشین تیم ملی والیبال ایران در آستانه دیدار این تیم مقابل روسیه در چارچوب مسابقات لیگ جهانی گفت: منطق می‌گوید از روسیه ضعیف‌تر هستیم، بنابراین شانس‌مان برای پیروزی در این بازی خیلی کمتر از حریف است.

بهروز عطایی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه تیم ملی والیبال آغاز سختی در رقابت‌های لیگ جهانی دارد، اظهار داشت: روسیه قهرمان المپیک و یکی از تیم‌های همیشه بزرگ در والیبال دنیا است. درست است که این تیم برای لیگ جهانی تا حدی دست به جوانگرایی زده اما این هم دلیی بر ضعیف شمردن این تیم نیست.

وی با اشاره به پاداشی که به برترین تیم لیگ جهانی اهدا می‌شود، خاطرنشان کرد: لیگ جهانی جایزه نجومی دارد. فکر می‌کنم قهرمان این مسابقات 15 میلیون دلار می‌گیرد. فکر نمی‌کنم هیچ تیمی فرصت دستیابی به این مبلغ را به راحتی از دست بدهد. حتی روسیه.

مربی پیشین تیم ملی والیبال تاکید کرد: البته بعید نیست در مرحله مقدماتی مسابقات تیم‌های بزرگ بیشتر به جوانان‌شان میدان بدهند و به بازیکنان ذخیره خود برای دور بعدی رقابت‌ها که حساس‌تر و سنگین‌تر است، استراحت بیشتری بدهند. این فرصتی است که تیم ملی والیبال باید از آن خیلی خوب استفاده کند، به خصوص اینکه والیبال ایران می‌داند از لیگ جهانی سقوط نمی‌کند و در فصل بعدی این مسابقات حضور خواهد داشت. 

عطایی تصریح کرد: فکر می‌کنم اساس تفکر ولاسکو این است که در این دوره از مسابقات کیفیت را ارائه دهد و به برد و باخت توجهی نداشته باشد که قطعا تفکر درستی هم است. این نوع تفکر به عملکرد تیم ملی کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: لیگ جهانی برای والیبال ایران پیش زمینه‌ای جهت آماده‌سازی شرکت در مسابقات قهرمانی آسیاست. نتیجه گیری در این رقابت‌ها برای والیبال ایران که مدافع عنوان قهرمانی است، اهمیت زیادی دارد. لیگ جهانی تدارک خوبی برای تیم ملی والیبال ایران خواهد بود.

این مربی که کاله را در ایران و آسیا قهرمان کرد، با اشاره به دیدار برابر روسیه و نتیجه تیم ملی والیبال در این دیدار گفت: تحلیل منطقی آن است که شانس تیم ملی والیبال بیشتر است چون منطق می‌گوید که از روسیه ضعیف‌تر هستیم. بنابراین نباید بر اساس دیدگاه‌های شخصی اظهارنظر کنیم و بار روانی بازیکنان را بیشتر کنیم. البته هیچ چیز نشدنی نیست. اما در کل تیم ملی ایران مقابل آلمان و صربستان شانس پیروزی دارد اما مقابل روسیه و کوبا شانس‌مان خیلی کم است.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین دیدار تیم ملی والیبال در رقابت‌های لیگ جهانی 2013 طی روزهای 17 و 18 خردادماه مقابل روسیه برگزار می‌شود.

کد خبر 2068148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha