۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۴۶

در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)/

50 روحانی به مناطق روستایی خراسان شمالی اعزام می شوند

 50 روحانی به مناطق روستایی خراسان شمالی اعزام می شوند

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) خراسان شمالی از اعزام 50 روحانی به روستاهای این استان به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی سالاری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در خراسان شمالی به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد ماه، حدود 250 برنامه فرهنگی و مذهبی برگزار می شود، اظهار داشت: برنامه های پیش بینی شده با عاملیت 31 دستگاه و نهاد دولتی و غیردولتی خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی اعزام شش هزار و 700 زائر از این استان به مرقد امام راحل را یکی از برنامه های ستاد بزرگداشت ارتحال امام در خراسان شمالی ذکر کرد و افزود: این افراد در روز 13 خرداد ماه با استفاده از 160 دستگاه اتوبوس به صورت هماهنگ و همزمان از شهرستان های مختلف خراسان شمالی اعزام می شوند.

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان اعزام به مرقد امام در این استان از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شد و تا دهم خرداد ادامه داشت، تصریح کرد: در طول انجام این سفر زیارتی اکیپ های ویژه ای از پلیس راه، جمعیت هلال احمر، علوم پزشکی، ستاد مدیریت بحران و راه و شهرسازی استان برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی کاروان ها را طی مسیر رفت و برگشت همراهی خواهند کرد.

این مسئول زیارت مرقد امام خمینی(ره) و شرکت در مراسم عزاداری محوری در محل حرم و ههمچنین زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران در برگشت را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای زوار خراسان شمالی ذکر کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی، مسابقه مقاله نویسی، نشست های بصیرتی، اعزام بیش از 50 مبلغ روحانی به روستاها و مناطق محروم، برگزاری مراسم محوری در شب 13 و 14 خرداد در سطح استان و شهرستان ها را از جمله برنامه های مهم در ایام سالگرد ارتحال امام و قیام 15 خرداد ماه اعلام کرد.

کد خبر 2068719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha