۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۶

واکنش اردوغان به اعتراضات:

دیکتاتوری در خون و شخصیت من نیست/ معترضان انگیزه ایدئولوژیکی دارند

دیکتاتوری در خون و شخصیت من نیست/ معترضان انگیزه ایدئولوژیکی دارند

نخست وزیر ترکیه در پاسخ به شعارهایی که در اعتراض به سیاست های دولتش در شهرهای ترکیه سر داده می شود، خود را خادم ملت نامیده و انگیزه اعتراضات را اعتقادی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس ای تودی، "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در اظهارات اخیر خود کوشیده است به شعارهای معترضان در خیابانهای شهرهای این کشور پاسخ دهد.

وی در سخنرانی که برای جمعی از مهاجران بالکان انجام داد گفت: اگر آنها کسی را که خود را وقف مردم کرده، دیکتاتور می نامند، من دیگر حرفی برای گفتن ندارد.

اردوغان درادامه سخنانش نگرانی اصلی خود را خدمت به ترکیه دانست. نخست وزیر ترکیه در سخنرانی دیگری در پاسخ به کسانی که وی را دیکتاتور می نامند اظهار داشت: من الگوی مردم نیستم، دیکتاتوری در خون و در شخصیت من نیست، من خادم این ملت هستم.

این سخنان در حالی از سوی اردوغان بیان می شود که سرکوب اعتراضات ترکیه توسط پلیس همچنان در شهرهای این کشور ادامه دارد. طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت کشور ترکیه در اعتراضات شش روز گذشته این کشور هزار و 750 نفر دستگیر و بخش اعظم این افراد آزاد شده اند.

نخست وزیر ترکیه با ایدئولوژیک خواندن انگیزه اعتراضات این کشور از تخریب 94 مرکز تجاری، 89 خودروی پلیس و 42 خودروی شخصی طی اغتشاشات دو روز گذشته در شهرهای ترکیه خبر داد.

کد خبر 2069147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha