۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۵۰

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

لزوم تجدید نظر در سیستم بانک‌داری کشور با نگاه آکادمیک و دانایی‌محور

لزوم تجدید نظر در سیستم  بانک‌داری کشور با نگاه آکادمیک و دانایی‌محور

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر لزوم تجدید نظر در سیستم بانک داری کشور با نگاه آکادمیک، علمی و دانایی محور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر دوشنبه در دیدار با کارکنان بانک رفاه استان بوشهر با بیان اینکه بانک در هندسه اقتصاد جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است، اظهار داشت: بانک‌ها یکی از مراکز استراتژیک اقتصادی در هر کشور هستند.

وی بانک و بانکداری را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین، اساسی‌ترین و استراتژیک ترین حوزه اقتصاد هر کشور دانست و افزود: به همین خاطر است که بانک‌داری به سمت رویکرد نوین بانکداری جهانی به پیش می‌رود.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: بانک‌ها علاوه بر اینکه مرکزی برای سپرده‌گذاری و تجمیع نقدینگی هستند، به عنوان قلب و مغز اقتصادی یک کشور نیز محسوب می شوند.

آيت الله صفايي بوشهري عنوان کرد: بانک‌ها گذشته از اینکه مدیریت شریان اقتصادی یک کشور را در دست دارند بخشی از عقل اقتصادی کشورها را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

بانکداری یک پدیده بسیار پیچیده و دانش بنیان اقتصادی است

وی، بانک دارای عقل اقتصادی سرمایه گذاری و قدرت پالایش نقدینگی قوی را جز بانک‌های با برنامه و موفق دانست و بیان داشت: با گذشت زمان، نقش پدیده بانکداری در اقتصاد قوی‌تر و مؤثرتری می‌شود.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، بانکداری را یک پدیده بسیار پیچیده و دانش بنیان اقتصادی دانست و افزود: بخشی از توسعه و پیشرفت مدیریت اقتصادی کشور در گرو فعالیت بانک‌ها است.

وی همچنین آمار سپرده‌گذار و وام‌گیرنده، مقدار سرمایه وارد شده در بازار کارو کالا، کم بودن معوقات بانکی، گسترش حوزه جغرافیایی حضور در مراکز، الکترونیکی کردن و به روز کردن سیستم‌ها با گسترش حوزه it و تأثیرگذاری در حوزه‌های کلان اقتصادی را به عنوان معیارهای سنجش موفقیت بانک‌ها برشمرد.

تدوین بانکداری دانش بنیان، علمی و اسلامی از ضروریات

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در ادامه با تأکید بر لزوم تجدید نظر در سیستم  بانک داری کشور با نگاه آکادمیک، علمی و دانایی محور خاطرنشان ساخت: تدوین بانکداری دانش بنیان، علمی و اسلامی از ضروریات امروز جامعه ما است.

وی، اعمال سیستم بانکداری علمی با ساختار هندسی دانش بنیان را موجب کسب منفعت، بهره‌وری و امنیت اقتصادی برای بانک ها و مرتبطین با آن‌ها دانست و تصریح کرد: سیستم بانکداری ایران سیستمی بیمار است که باید با نشست‌های علمی و تخصصی و کرسی‌های نظریه‌پردازی و تولید علم، سیستم بیمار بانک داری ایران را ترمیم کرد.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان، پرداخت وام‌های بدون پشتوانه طرح و برنامه‌ای را بسیار خطرناک و امری ناپسند دانست و بر لزوم سنجش میزان تخصص، تجربه، مدیریت تولید، بازاریابی و مدیریت ابتکار و نوآوری وام‌گیرندگان تأکید جدی کرد.

کد خبر 2069479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha