۱۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۰۷

ناکامی استرالیا و حذف لبنان؛

گزارش مهر از مقدماتی جام جهانی در آسیا/ ژاپن جهانی شد، ایران امیدوار

گزارش مهر از مقدماتی جام جهانی در آسیا/ ژاپن جهانی شد، ایران امیدوار

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: مرحله انتخابی جام جهانی در قاره آسیا با جهانی شدن ژاپن در پایان هفته هشتم همراه شد. در این هفته ایران با پیروزی برابر قطر به صعود امیدوار شد و اما استرالیا و لبنان در ثانیه‌های پایانی مسابقه پیروزهای ارزشمندی را از دست دادند تا یکی به رده سوم سقوط کند و دیگری شانس حضور در برزیل را از دست بدهد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته هشتم از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا سه‌شنبه با برگزاری چهار دیدار از گروه‌های دوگانه پیگیری شد که با صعود ژاپن به جام جهانی، امیدواری تیم‌های ایران و عمان به صعود به جام جهانی، ناکامی استرالیا و پایان یافتن شانس‌های لبنان برای صعود به جام جهانی همراه بود.

در گروه A تیم ایران دست به کار بزرگی زد و با تک گل رضا قوچان‌نژاد قطر را در ورزشگاه خانگی با یک گل شکست داد تا مجددا به مسیر جام جهانی باز گردد. قطر با این باخت تنها شانس صعود به دیدار پلی‌آف را دارد، آنهم به شرطی که ایران در دو بازی آینده‌اش برابر لبنان و کره‌جنوبی امتیازی کسب نکند.

در بیروت هم لبخندهای فوتبالدوستان لبنانی در دقیقه 7+90 به غم و اندوه تبدیل شد زیرا این تیم پیروزی را با تساوی یک بر یک عوض کرد و شانس خود را برای صعود به جام جهانی از دست داد. لبنانی‌ها اولین حذف شده آسیا لقب گرفتند اما کره‌ای‌ها به لطف این یک امتیاز، به صدر جدول گروه A بازگشتند.

با توجه به این نتایج، در هفته نهم از دیدارهای این گروه، تیم ایران درحالی در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم حذف شده لبنان می‌رود که امیدوار است با پیروزی در این مسابقه و تساوی تیم‌های کره‌جنوبی و ازبکستان، به صدر جدول این گروه صعود کند. البته برد کره یا ازبکستان در آن مسابقه اگر با پیروزی مردان کی‌روش همراه باشد، تیم ایران را به رده دوم خواهد رساند.

مهمترین دیدار این هفته در ورزشگاه سایتاما برگزار شد، جائیکه ژاپن در دقیقه 1+90 شکست خانگی برابر استرالیا را با ضربه پنالتی هوندا با تساوی عوض کرد و با تکیه بر همین یک امتیاز، نخستین تیم آسیا و جهان لقب گرفت که به جام جهانی 2014 بزریل صعود کرده است.

در دیگر مسابقه گروه B هم عمان با گل دقیقه 3+45 اسماعیل العجمی موفق شد عراق را شکست داده و با این پیروزی شیرین به رده دوم این گروه صعود کند. با این نتیجه استرالیا به رده سوم سقوط کرد و موقعیتش برای صعود مستقیم به جام جهانی به خطر افتاد.

در هفته بعدی دیدارهای این گروه استرالیا در دیداری حساس خانگی به مصاف اردن می‌رود، مسابقه‌ای که باید در آن پیروز شود تا شانس بدست آوردن بلیت برزیل را داشته باشد. عراق هم در خانه میزبان ژاپن صعود کرده است و تنها شانس خود برای ماندن در کورس رقابتها را پیروزی برابر چشم بادامی‌ها می‌داند.

نتایج کامل و جدول رده‌بندی گروه‌های دوگانه مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا به شرح زیر است:
گروه A:
* قطر صفر - ایران یک

گل: رضا قوچان‌نژاد (66) برای ایران

* لبنان یک - کره‌جنوبی یک
گل‌ها:
حسن ماتوک (12) برای لبنان - کیم چی وو (7+90) برای کره‌جنوبی

 

جدول رده‌بندی گروه A

  تیم بازی برد تساوی باخت زده خوزده تفاضل‌گل امتیاز
1 کره‌جنوبی 6 3 2 1 12 6 6+ 11
2 ازبکستان 6 3 2 1 6 4 2+ 11
3 ایران 6 3 1 2 3 2 1+ 10
4 قطر 7 2 1 4 4 8 4- 7
5 لبنان 7 1 2 4 3 8 5- 5

گروه B:
* ژاپن یک - استرالیا یک
گل‌ها:
کیسوکه هوندا (1+90)  برای ژاپن - توماس اُر (82) برای استرالیا

* عمان یک - عراق صفر
گل:
اسماعیل العجمی (3+45) برای عمان

جدول رده‌بندی گروه B

  تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل‌گل امتیاز
1 ژاپن 7 4 2 1 15 5 10+ 14
2 عمان 7 2 3 2 7 9 2- 9
3 استرالیا 6 1 4 1 7 7 - 7
4 اردن 6 2 1 3 6 12 6- 7
5 عراق 6 1 2 3 4 6 2- 5

 

کد خبر 2069867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha