۱۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۲۰

گزارش خبری تصویری/ 

ترکیه در ششمین روز تظاهرات؛ از بازداشت کاربران توئیتر تا زیرگرفتن معترضان با خودرو پلیس

ترکیه در ششمین روز تظاهرات؛ از بازداشت کاربران توئیتر تا زیرگرفتن معترضان با خودرو پلیس

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: پوشش لحظه به لحظه اخبار در توئیتر و بازداشت کاربران، اقدام هکرها علیه اردوغان و زیرگرفتن معترض ترک توسط خودرو پلیس از جمله رویدادهای مهم ششمین روز تظاهرات ضد دولتی در ترکیه است. 

پوشش لحظه به لحظه اخبار در توئیتر و بازداشت کاربران 

شبکه تلویزیونی "تی آر تی" در گزارشی به نقل از " معمر گولر" وزیر کشور ترکیه از تشیل کمیته ای از بازرسان وزارت کشور و پلیس برای تحقیق درباره رویدادهای میدان تقسیم خبر داد.

وی با تاکید بر لزوم پایان خشونت ها در ترکیه به انتشار برخی از اخبار در شبکه های اجتماعی همچون توئیتر پرداخت و گفت: نمی توانیم به معترضان اجازه دهیم تا مجلس را به تصرف بگیرند.

رسانه های خبری ترکیه همچنین با اشاره به ادامه برگزاری تظاهرات ضد دولتی در ترکیه و تاکید تظاهرات کنندگان برای استعفای رجب طیب اردوغان از بازداشت 24 نفر از کاربران توئیتر در شهر ازمیر که مطالبی را درباره ناآرامی ها در سراسر ترکیه پست کرده بودند، خبر دادند.

 

معترضان با برگزاری این تظاهرات اعتراض خود را به طرح دولت ترکیه برای تبدیل بوستان گزی پارک استانبول به مرکز فرهنگی و تجاری و قطع درختان این پارک در میدان تقسیم ابراز کرده و بر لزوم استعفای رئیس پلیس و همچنین اردوغان با گسترده شدن دامنه تظاهرات تاکید کردند.

ادعای غربی ها در خصوص طرفداری از دموکراسی در ترکیه 

خبر دیگر اینکه آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو در اظهاراتی با گرفتن ژست دفاع از دموکراسی و آزادی بیان، برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و آزادی بیان را از جمله اصول بنیادین هر کشور دموکرات در جهان معرفی کرد و خواستار خویشتنداری مقامات و پلیس در برابر معترضان شد.

زیرگرفتن معترض ترک با خودرو پلیس پربازدیدترین خبر شد 

با افزایش خشونت و ناآرامی در ترکیه، خبر زیر گرفتن یکی از معترضان توسط خودرو پلیس در آنکارا به یکی از پربازدیدترین اخبار ناآرامی های چند روز اخیر تبدیل شد.

با افزایش تلفات تظاهرات ترکیه به 5 کشته و هزار زخمی، هر روز بر انتقادها از دستگاه امنیتی و پلیس ترکیه افزوده می شود.

هکرها هم به میدان آمدند 

با وجود عذرخواهی "بولنت آرینچ" معاون نخست وزیر ترکیه از معترضان به دلیل اقدامات خشونت بار پلیس علیه معترضان، هکرهای گروه "ترکیه ناشناس" به ایمیل های دفتر نخست وزیری ترکیه حمله کردند.

 

واکنش مردم به سانسور اخبار تظاهرات 

برخی دیگر از رسانه های غربی گزارش دادند که رسانه های ترک به پوشش گسترده و لحظه به لحظه اخبار تظاهرات نپرداخته که همین موضوع انتقاد مردم را به همراه داشته، به طوری که معترضان در اعتراض به سانسور اخبار تظاهرات مقابل ساختمان شبکه "ان تی وی" تجمع کرده و برخی دیگر با چسباندن نشانه هایی روی اتوبوس ها اعلام کردند که کاربران توئیتر اخبار قیام مردمی را لحظه به لحظه منتقل می کنند نه رسانه ملی.

کد خبر 2070106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha