۱۶ خرداد ۱۳۹۲، ۸:۳۸

نامور:

برداشت زردآلو در باغ هاي خراسان شمالي آغاز شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در روزهاي اخير برداشت زردآلو از سطح باغ هاي اين استان آغاز شده است.

حیدر نامور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در روزهاي اخير برداشت زردآلو از سطح هزار و 200 هكتار از باغ هاي اين استان آغاز شده است.

وي با بيان اينكه از این سطح 990 هكتار بارور است، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود از این سطح 9 هزار و 900 تن زردآلو برداشت شود.

ناموربا بيان اينكه در سال گذشته 10 هزار تن زردآلو از سطح هزار و 200 هکتار باغ در خراسان شمالی برداشت شده بود، تصريح كرد: البته در سال جاري با توجه به بارشهای بهاره و تگرگ، ممكن است كه عملكرد محصول نسبت به عملكرد معمول كمتر باشد.

وي اضافه كرد: بیشترین باغ‌های زردآلوی خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است و پس از آن نیز شهرستان اسفراین با 240 هکتار، جاجرم با 225 هکتار، فاروج با 146 هکتار، بجنورد با 89 هکتار و ... در رده‌های بعدی قرار دارند.

اين مسئول گفت: بيشترين ارقام كشت شده زردآلو در خراسان شمالي شامل ارقام شکرپاره، لاسگردی، شمس و قرمز شاهرودی است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی دارای 306 هزار هکتار عرصه زراعی و 38 هزار هکتار باغ مختلف است كه سالانه 950 هزار تن انواع محصولات زراعی و 200 هزار تن محصول باغی در این استان تولید می‌شود.

 

 

کد خبر 2070109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha