۱۶ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۴۱

رسولی در گفتگو با مهر:

1900 زنبور دار در همدان فعالیت می کنند/بیماری خاصی در کلنی ها مشاهده نشده است

1900 زنبور دار در همدان فعالیت می کنند/بیماری خاصی در کلنی ها مشاهده نشده است

همدان – خبرگزاری مهر: سرپرست اداره دامپزشکی استان همدان گفت: در حال حاضر هزار و 931 زنبوردار در استان همدان فعالیت می کنند.

محمود رضا رسولی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این تعداد زنبور دار برای دو هزار و 84 نفر در استان همدان اشتغالزایی کرده اند.

وی با بیان اینکه زنبور داران حرفه ای در تمام فصول سال اقدام به پرورش زنبور می کنند، اظهار داشت: برخی زنبورداران در فصول سرد سال به مناطق جنوبی کشور قشلاق می کنند.

رسولی ادامه داد: در حال حاضر هزار و 174 کندوی بومی و مدرن در استان همدان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از سوی اداره دامپزشکی مراقبت فعال از کلنی های زنبور انجام می شود، عنوان داشت: سالانه هزار و 891 تن عسل در استان همدان تولید می شود.

وی به دیگر اقدامات دامپزشکی در مورد زنبورداران اشاره کرد و افزود: آموزش هایی به صورت حضوری و غیر حضوری برای زنبورداران در مورد نحوه نگهداری از کلنی ها و بیماریهای زنبور عسل برگزار می شود.

محمود رضا رسولی ادامه داد: بازرسی هایی به طور دوره ای از کندوهای زنبور عسل در استان انجام شده و از کلنی ها نمونه گیری می شود.

وی با اعلام اینکه تا کنون بیماری خاصی در بین کلنی ها مشاهده نشده است، افزود: اداره دامپزشکی بر مجوز حمل زنبورها به مناطق جنوبی نظارت مستقیم داشته و اقدام به صدور مجوز می کند.

رسولی در پایان به مهمترین بیماریهای تهدید کننده زنبور عسل اشاره کرد و گفت: بیماری های از قبیل کنه واروآ،لوک و آکاراپیس از جمله بیماری های مهم بوده که بر زنبور عسل و میزان تولید عسل تاثیر زیادی دارد.

 

کد خبر 2070205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha