یک افسر بلندپایه سوری تاکید کرد؛

آماده شدن ارتش سوریه برای آغاز عملیات گسترده در روستاهای مرزی حومه دمشق

آماده شدن ارتش سوریه برای آغاز عملیات گسترده در روستاهای مرزی حومه دمشق

یک افسر بلندپایه ارتش سوریه از آماده شدن ارتش سوریه برای انجام عملیات گسترده در روستاهای مرزی حومه دمشق تا زبدانی پس از آزادسازی القصیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، ارتش سوریه دستاوردهای میدانی و راهبردی بسیاری را در شهر القصیر به دست آورد.

منابع سوری اعلام کردند: ارتش سوریه در حال حاضر پیروزی خود را تثبیت می کند و به عملیات پاکسازی این کشور از وجود هسته ها و تونلهای متعددی که شبه نظامیان به وجود آورده اند، ادامه می دهد.

این در حالی است که یگانهای دیگر ارتش برای بازپس گیری روستاهای حومه غربی حمص به ویژه بویضه شرقی که یکی دیگر از مهمترین مخفیگاههای تروریستها است،عملیات نظامی خود را آغاز کرده اند.

یک افسر در ارتش سوریه که فرماندهی بخشی از عملیات القصیر را بر عهده داشت، گفت: مسیر آینده حمله نظامی ارتش سوریه به سوی نقاط مرزی یعنی روستاهای القلمون خواهد بود.

این افسر بلندپایه سوری با بیان این مطلب افزود: این روستاها در واقع از نظر اداری وابسته به حومه دمشق هستند. بازپس گیری روستاهای حومه دمشق که در نزدیکی مرزهای سوریه و لبنان قرار دارد، با یک عملیات فراگیر و سریع صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برنامه های این عملیات آماده و مبتنی بر تقسیم مناطق مرزی از نظر نظامی است. به طوری که هر روستا یک محور مستقل به شمار می رود و نیروهای سوریه نیز از مسافت میان روستاها و وضعیت جغرافیایی نیمه بیابانی آنها  استفاده خواهد کرد.

این در حالی است که منطقه القصیر اینگونه نبود و از روستاهای نزدیک به هم و فشرده تشکیل شده بود و این مسئله کار را برای ارتش سوریه دشوار می کرد.

کد خبر 2070980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha