۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۹

وزیر کشور آلمان اعلام کرد؛

حضورحداقل پنجاه تروریست آلمانی در سوریه / شرکت تروریسهای اروپایی در درگیریهای سوریه

 حضورحداقل پنجاه تروریست آلمانی در سوریه / شرکت تروریسهای اروپایی در درگیریهای سوریه

وزیر کشور آلمان با اشاره به حضور حداقل پنجاه تروریست آلمانی و تعداد زیادی تروریست اروپایی در سوریه آنها را خطری بزرگ برای اروپا ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "هانس پتر فریدریش"، وزیر کشور آلمان در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" اعلام کرد که حداقل پنجاه تروریست از آلمان در درگیریهای سوریه شرکت دارند. همچنین از دیگر کشورهای اروپایی نیز مبارزان جوانی به همین تعداد یا بیشتر به سوریه سفر کرده اند.

"فریدریش" همچنین تصریح کرد که این تروریستهای خارجی در سوریه خطر بزرگی برای اروپا محسوب می شوند. این افراد با اراده بالا به سوریه می روند وآنجا آقداماتی مرگبار را آموزش می بینند که با این اقدامات بعد از اینکه دوباره به اروپا بر می گردند نفرت خود را به مرحله عمل در می آورند.

فریدریش همچنین در حاشیه یک نشست وزرای کشور اتحادیه اروپا تاکید کرده بود که نظارت بیشتری بر افرادی که از سوریه برمی گردند شود، وی همچنین پارلمان اروپایی را نیز به همکاری دراین راستا فراخوانده و درخواست کرد تا اجازه تاسیس یک سیستم اروپایی به منظور ضبط اطلاعات مسافری  را بدهد.

رهبری روسیه نیز نگرانی خود را درباره حضور تقریبا 200 تروریست روسی در درگیریهای سوریه اظهار داشته است که زیر پرچم القاعده با رژیم بشار اسد مبارزه می کنند. این آماری است که  رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی روسیه (FSB),  در دیداری که با روسای سازمانهای امنیتی از 63 کشور روز پنج شنبه داشته است اعلام کرده است و آن را خطری بزرگ برای کشورش ارزیابی کرده است. 

کد خبر 2071049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha