۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۷

یک روزنامه آلمانی گزارش داد:

افزایش مخالفتها و تردیدها به مواضع کامرون در قبال سوریه در انگلیس

افزایش مخالفتها و تردیدها به مواضع کامرون در قبال سوریه در انگلیس

یک روزنامه آلمانی در گزارشی از افزایش مخالفتها و تردیدها به مواضع نخست وزیر انگلیس در قبال سوریه در کابینه و حتی در بین هم حزبی های کامرون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" در گزارشی به از افزایش شک و تردیدها در بین محافظه کاران و کابینه دولت به مواضع "دیوید کامرون" در قبال سوریه خبرداده و نوشت: دولت کامرون می خواهد فشارها بر بشار اسد را افزایش داده و درخواست حمایت بیشتر برای شورشیان سوری را دارد.

انگلیس در بروکسل نیز توانست با موفقیت طرح مد نظر خود برای لغو تحریمهای تسلیحاتی علیه شورشیان سوری را دنبال کند، این در حالی است که در پشت پرده عزم و اراده راسخ انگلیس برای کمک به شورشیان سوری عدم توافق و هماهنگی اعضای کابینه و اعضای حزب نخست وزیر در این باره وجود دارد؛ به گونه ای که نه تنها در مطبوعات وابسته به محافظه کاران همچنین در حزب کامرون و کابینه نیز انتقادهای فراوانی به سیاستهای کامرون در قبال سوریه شکل گرفته است. 

در ادامه این گزارش آمده است: بر اساس گزارش بسیاری از مطبوعات انگلیسی، حداقل پنج وزیر از کابینه دولت انگلیس شک و تردیدهای جدی خود را درباره دخالت کشورشان در درگیریهای سوریه اعلام کرده اند. این وزرا در یکی از نشست های شورای امنیت ملی بخصوص مخالفت خود را با ارسال تسلیحات برای گروه مخالف ارتش آزاد سوریه ابراز کرده و اظهار عقیده کرده اند که چنین اقدامی بدون اینکه امید به پیروزی را افزایش دهد تنها به تشدید درگیریها در این کشور منجر می شود.

به گزارش ایندیپندت ، این وزرای انگلیسی همچنین تصریح کردند که جلوگیری از افتادنِ سلاحهای ارسالی به دستان تروریست های افراطی، تقریبا غیر ممکن است.

از جمله مخالفان و وزرای مشکوک به مواضع کامرون در قبال سوریه " جاستین گرنینگ" وزیر توسعه بین المللی انگلیس و "نیک کلگ" معاون نخست وزیر این کشور هستند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که روز چهارشنبه گذشته "دیوید کامرون" در مجلس عوام انگلیس توسط یکی از نمایندگان حزب خود تحت فشار قرار گرفت تا قبل از تصمیم گیری درباره تحویل سلاح به شورشیان سوری این طرح در پارلمان مورد بررسی قرار گیرد. کامرون نیز بحث در این باره را مد نظر قرار داده و در عین حال تاکید کرد که هنوز زمان مناسب برای این بحث ها فرا نرسیده چرا که تا به حال تصمیمی در این باره گرفته نشده است. اینکه آیا چنین طرحی اکثریت را در مجلس عوام انگلیس به دست می آورد هنوز مشخص نیست.

نه تنها  اکثریت اعضای حزب کارگر و لیبرال دموکراتها با  تحویل سلاح به شورشیان سوری مخالفند بلکه همچنین در بین محافظه کارن هم شک و تردیدهای بسیاری در این باره وجود دارد.

به گزارش "دیلی مایل" یکی از وزرای سابق انگلیسی و از اعضای حزب محافظه کار، درگیریها در سوریه را یک مسئله عربها ارزیابی کرده که خودشان باید آن را حل کنند. وی همچنین تاکید کرده است که در بین محافظه کاران حمایتی برای مداخله در درگیریهای سوریه وجود ندارد.

"پتر اوربان"، از نویسندگان و تحلیلگران روزنامه نزدیک به دولت "دیلی تلگراف" نیز مواضع دیوید کامرون در قبال سوریه را مشابه مواضع سلفش تونی بلر در قبال جنگ عراق دانسته و تصریح کرده است که هر دوی آنها واقعیت را گم کرده اند. 

کد خبر 2071162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha