۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۲

تحولات ترکیه

اردوغان تهدید کرد/معترضین دست بردار نیستند

اردوغان تهدید کرد/معترضین دست بردار نیستند

تحولات ترکیه که در یک هفته گذشته با سرکوب معترضین در شهر استانبول شکل آشوب به خود گرفته همچنان ادامه دارد بطوریکه نخست وزیر این کشور با غارتگر خواندن معترضین خواستار پایان فوری این آشوب ها شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به رغم درخواست "رجب طیب اردوغان" برای پایان فوری ناآرامی های سیاسی در این کشور هزاران نفر از مردم ترکیه امروز شنبه نیز به اعتراضات ضد دولتی خود ادامه دادند.

این اعتراضات از هفته گذشته و در مخالفت با تخریب پارک "گزی" در میدان تقسیم استانبول آغاز شد اما سرکوب معترضین از سوی پلیس موجب تداوم اعتراضات و کشیده شدن آن به شهرهای دیگر ترکیه شده است. در جریان این اعتراضات تا روز گذشته چهار هزار نفر مجروح و سه نفر دیگر نیز کشته شده اند.

در میدان تقسیم که در مرکز استانبول قرار داشته و در هفته گذشته پلیس ضد شورش با حمایت بالگردها و ماشین های آب پاش با معترضین درگیر می شد، مردم معترض همچنان در خیابان ها حضور دارند و با برپائی چادر شب را در این محل به صبح می رسانند.

این اعتراضات در حالی ادامه دارد که اردوغان بار دیگر با یاغی خواندن معترضین خواستار پایان این اعتراضات شده است. اعتراضاتی که بزرگترین چالش سیاسی وی در 10 سال گذشته محسوب می شود.

فرانس 24 در توضیح سخنان اردوغان می نویسد : نخست وزیر ترکیه در جمع 10 هزار نفر از طرفداران خود در فرودگاه استانبول با غیر قانونی خواندن تجمعات خواستار پایان فوری آنها شد.

به نوشته فرانس 24، این اولین نمایش قدرت اردوغان و هوادارانش پس از یک هفته ناآرامی در ترکیه است.

براساس این گزارش، هواداران که در حمایت از اردوغان شعار می دادند از نخست وزیر خواستند تا به آنها اجازه بدهد تا میدان تقسیم را از وجود معترضین پاک سازی کنند.

 

 

 

کد خبر 2071061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha