۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۱

از محل مصوبات سفر رهبري/

4 باب كانون پرورش فكري در سطح خراسان شمالي در دست ساخت است

4 باب كانون پرورش فكري در سطح خراسان شمالي در دست ساخت است

بجنورد - خبرگزاري مهر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: چهار باب كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با استفاده از اعتبارات سفر مقام معظم رهبري به اين استان در سطح شهرستان هاي تابعه در دست ساخت است.

ابوالقاسم بابايي در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در سفر مقام معظم رهبري به خراسان شمالي 41 پروژه در قالب 15 طرح در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اعتبار كلي 117 ميليارد و 850 ميليون تومان مصوب شد كه بر اساس برنامه اين تعداد پروژه در طي مدت سه سال به اتمام مي رسند.

وي با بيان اينكه اين ميزان اعتبار از چهار منبع تامين خواهد شد، اظهار داشت: 55 ميليارد و 850 ميليون تومان از اين اعتبار توسط دفتر رهبري، 30 ميليارد تومان از محل اعتبارات وزارت آموزش و پرورش، 30 ميليارد تومان از محل منابع استاني و دو ميليارد تومان نيز توسط بنياد بركت تامين خواهد شد.

بابايي افزود: احداث چهار باب کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در سطح استان از منابع ردیف سفرهای مقام معظم رهبری در سال 92 و 93، در حال حاضر آغاز شده و هر يك از اين پروژه ها نيز داراي پيشرفت فيزيكي است.

وي با بيان اينكه براي ساخت اين چهار كانون پرورش فكري مبلغ 75 میلیارد ريال اختصاص يافته است، تصريح كرد: از اين اعتبارمبلغ 37.5 میلیارد ريال در سال 92 و 37.5 میلیارد ريال نيز در سال 93 تخصيص مي يابد.

به گفته اين مسئول اين چهار كانون پرورش فكري شامل يک مجتمع در بجنورد و در هر يک از شهرهاي راز و صفي آباد و شهرستان اسفراين نيز يک مرکز است.

وي اضافه كرد: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در دست احداث در بجنورد بزرگ‌ترین مجتمع کانون پرورشی شمال و شرق کشور خواهد بود كه در قالب مصوبه سفر رهبری به خراسان شمالي احداث مي شود.

وي با اشاره به اينكه برای احداث این مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پنج هزار متر زمین در نظر گرفته شده است، افزود:هر چهار كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مصوب در سفر رهبري تا پايان سال 93 به بهره برداري مي رسند.

 

کد خبر 2071198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha