۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۱۵

دزفولی نژاد در گفتگو با مهر:

آلودگی هوای کرمانشاه باز هم از نقطه بحران رد شد

آلودگی هوای کرمانشاه باز هم از نقطه بحران رد شد

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: مسئول ایستگاه های سنجش آلودگی هوای محیط زیست استان کرمانشاه گفت: طی 12 ساعت گذشته شاخص آلودگی هوای استان کرمانشاه به 877 میکروگرم در متر مکعب هوا رسید که نشان دهنده گذشتن از نقطه بحران است.

سعید دزفولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: میانگین غلظت ریزگردها در هوای استان کرمانشاه  از ساعت 12 شب گذشته تا هشت صبح امروز870  میکروگرم بر مترمکعب هوا بود و در این ساعات ورود ریزگردها به استان سیر صعودی داشت.

وی افزود: PSI (شاخص آلودگی) این مدت زمانی 766 بوده که بیانگر وضعیت بحرانی در استان کرمانشاه است.

دزفولی نژاد، ماکزیمم میانگین غلظت ریزگردها در استان را بین ساعات 4 تا 5 صبح اعلام کرد و گفت: در این ساعت میزان غلظت ریزگردها در استان کرمانشاه رقمی معادل یک هزار و 211 میکروگرم در متر مکعب هوا بوده است.

وی گفت: هم چنین میانگین آلودگی 12 ساعته از 12 شب گذشته تا 12 ظهر امروز معادل 877 میکرو گرم بر متر مکعب هوا بوده و شاخص آلودگی در این ساعت معادل 773 است که نشان از شرایط بحران تا این ساعت دارد.

وی غلظت لحظه ای را در ساعت 12 و 11 دقیقه و 54 ثانیه معادل 459 اعلام کرد و گفت: این نشان از استمرار وضعیت بحرانی آلودگی تا این لحظه است.

دزفولی نژاد گفت: غلظت ذرات در استان کرمانشاه در روز گذشته 112 گرم بر متر مکعب هوا بوده که شاخص آلودگی در آن ساعت 68 اعلام و نشان از مطلوبیت وضع هوا داشت اما از ساعات انتهایی روز 17 خرداد توده ای از غبار وارد استان و این شرایط مطلوب را به بحران تبدیل کرد.

مسئول ایستگاه های سنجش آلودگی هوای محیط زیست استان کرمانشاه در پایان گفت: البته میزان آلودگی ها تا ساعت 9 صبح سیر صعودی داشت و طبق پیش بینی ها این روند از 9 صبح به بعد سیر نزولی را طی می کند.

هوای کرمانشاه در طی یک هفته گذشته دومین بار است که به نقطه بحران می رسد.

کد خبر 2071285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha