۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۵۱

رحمانی خبرداد:

ساماندهی 100 هزار نفر در ورزش همگانی بانوان

ساماندهی 100 هزار نفر در ورزش همگانی بانوان

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: 100 هزار نفر در ورزش همگانی بانوان در سطح استان، ساماندهی شده‌اند.

به گزارش خبرنگاران، ایرج رحمانی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه نگاه به ورزش جنسیتی نیست افزود: ورزش مقوله‌ای است که نمی‎توان آن را محدود به جنسیت و یا قشر خاصی کرد، ولی با توجه به اینکه ممکن است در بخش استفاده از سالن‌های مشترک محدودیت‎هایی برای بانوان وجود داشته باشد، در هر 7 شهرستان استان، 7 سالن اختصاصی بانوان احداث شده است.

وی، اظهار داشت: در مرکز استان نیز مجموعه مادران و کودکان که در نوع خود یکی از مجموعه‌هایی کم‌نظیر در کشور است، شامل سالن‌های چند منظوره، سالن‌های رزمی، سالن‎های بدون توپ، تنیس و سالن رزمی است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: راه‎اندازی چندین آژانس ویژه بانوان در کنار اماکن ورزشی بانوان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است تا زنان و دختران که به این مراکز مراجعه می‌کنند در تردد خود مشکلی نداشته باشند.

رحمانی، با اشاره به اینکه 23 رشته ورزشی فعال بانوان در استان فعالیت دارند، تاکید کرد: 15 هزار ورزشکار زن در این 23 رشته به صورت سازمان یافته به صورت حرفه‌ای و قهرمانی فعالیت ورزشی دارند.

وی افزود: تکواندو، ووشو، جودو، رشته‎های رزمی، والیبال و تیر و کمان از رشته‎هایی هستند که بانوان زنجانی توانسته‎اند حضور درخشانی در عرصه جهانی و آسیایی در آن‎ها داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، در خصوص ورزش‌های همگانی یادآورشد: در حال حاضر 100 هزار بانوی ورزشکار در این رشته ساماندهی شده‌اند و حضور بانوان در این رشته‎‌ها به ویژه پیاده‎روی‎های خانوادگی بسیار پررنگ‌تر از حضور مردان است.

کد خبر 2071364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha