۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۸:۵۷

رحمانی اعلام کرد:

تاسیس انجمن اولیای ورزش در مدارس کشور نیاز حیاتی ورزش

تاسیس انجمن اولیای ورزش در مدارس کشور نیاز حیاتی ورزش

اراک-مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: تاسیس انجمن اولیای ورزش در مدارس کشور از ضرورت هاست و برای توسعه ورزش در سطح کشور باید از ظرفیت های آموزش و پرورش بهره گیری شود.

ایرج رحمانی عصر چهارشنبه در نشست صمیمی و تخصصی جامعه ورزشی استان مرکزی با اشاره به کمبود اعتبارات حوزه ورزش که همواره مطرح است، افزود: مجموع اعتبارات ورزش استان در سال های اخیر حدود چهار میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه ورزش استان در رشته های مختلف و در عرصه های متفاوت موفقیت های کسب کرده است، ادامه داد: با توجه به ضریب اندک این بودجه، موفقیت های قابل توجهی در عرصه ورزش کشور کسب شده است.

مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان بررسی راهکارهای تقویت مشارکت صنعت در ورزش، شناسنامه دار کردن مربیان تخصصی هر رشته، ساماندهی مربیان ورزشی، امکان سنجی توسعه باشگاه های ورزشی با اولویت ورزش همگانی و حمایت از کاهش تصدی گری دولت در امر ورزش را از جمله محورهای مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد.

سرانه ورزش در استان مرکزی ۸۴ صدم درصد

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه سرانه ورزش استان ۸۴ صدم درصد است، گفت: در دو سال گذشته ۲۲ پروژه ورزشی در شهرهای مختلف استان به بهره‌برداری رسید.

سعید ملکی با بیان اینکه ورزشکاران استان همواره بازیهای بین المللی و آسیایی حضور داشتند، گفت: پنج نفر از ورزشکاران استان در بازی‌های آسیایی و هشت نفر در بازی‌های پاراآسیایی به همراه تیم ملی حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه ۴۳۹ مدال در مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی توسط ورزشکاران استان طی هشت ماهه گذشته کسب کردند، افزود: در سال‌های اخیر برای رشد و تعالی ورزش استان فعالیت چشمگیری انجام شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ مدال در مسابقات ملی، آسیایی و جهانی توسط ورزشکاران استان مرکزی کسب شده است، اضافه کرد: استان مرکزی در سال جاری ۴۹ مسابقه قهرمانی کشور را میزبانی کرده است.

ملکی تصریح کرد: کسب چهار مدال طلا، یک نقره و چهار برنز در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی، هفت مدال برنز در مسابقات آسیایی ساحلی تایلند، ۳۷۷ مدال در مسابقات کشوری و ۴۶ مدال در مسابقات معتبر آسیایی و جهانی از جمله مدال های ورزشکاران استان مرکزی است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۲۴ هیئت ورزشی و ۳۱۴ باشگاه خصوصی در استان، گفت: اکنون شش تیم از این استان در مسابقات لیگ برتر، ۲۱ تیم در لیگ دسته یک و ۲۱ تیم در لیگ دسته دو حضور دارند.

کد خبر 2435666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha