۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۹:۴۹

رحمانی:

13 هزار هیئت ورزشی کشور از کمبود اعتبار رنج می برند

13 هزار هیئت ورزشی کشور از کمبود اعتبار رنج می برند

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل امور استانهای وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر 13 هزار هیئت ورزشی در سراسر کشور فعالیت می کنند که اعتبارات 15 میلیاردی سالانه جوابگوی نیازهای آنها نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست صمیمی رئیس و نائب رئیسان هیئت های ورزشی استان قزوین با داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و مرتضی روزبه استاندار شنبه شب در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

ایرج رحمانی در این نشست که با استقبال خوب هیئت های ورزشی روبرو شد اظهارداشت: در حالی که شاهد گرایش روز افزون گروههای مختلف به رشته های ورزشی هستیم اما به دلیل کمبود اعتبارات نتوانسته ایم همه نیازها را تامین کنیم.

رحمانی بیان کرد: بودجه های دولتی به هیچ عنوان قادر نیست به نیازهای این حوزه جوابگو باشد لذا باید از همه ظرفیتها بویژه خیرین و بخش خصوصی هم استفاده کنیم.

فعالیت 13 هزار هیئت ورزشی در کشور

مدیرکل امور استانهای وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در حال حاضر 13 هزار هیئت ورزشی در سراسر کشور فعال شده که اعتبارات ما تنها سالانه 500 هزار تومان برای هر هیئت ورزشی را تامین می کند که بسیار ناچیز و محدود است.

این مسئول بیان کرد: امسال با کمک مجلس 15 میلیارد تومان برای توزیع بین هیئت های شهرستانی به وزارت ورزش اختصاص یافته که همچنان سهم هیئت ها چون گذشته خواهد بود.

راه اندازی مجمع خیرین استانی

رحمانی با اشاره به ضرورت تامین منابع مالی در بخش غیردولتی یادآورشد: یکی از راههای تامین هزینه هیئت ها استفاده از ظرفیت خوب خیرین است که در این راستا مجمع خیرین در اصفهان و زنجان راه اندازی شده و قزوین هم می تواند سومین استان باشد.

وی افزود: ظرفیت های بسیار خوبی در استان قزوین وجود دارد که اگر خوب استفاده شود می تواند به ورزش منطقه کمک کند که امیدواریم مجمع خیرین ورزشی استان بزودی تاسیس شود.

رحمانی گفت: مجمع خیرین استان اصفهان تنها در سال اول 12 میلیارد توان کمک کردند که این میزان هر سال بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: قزوین می تواند نگین ورزش کشور باشد و با داشتن استعدادهای فراوان ورزشی بخوبی در کشور نقش موثری ایفا کند.

کد خبر 2252131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha